donderdag 1 mei 2014

GVAC baantraining

Er is voor vanavond regen voorspeld en in de late middag valt het hier in Zeels-Oost in ieder geval al met bakken uit de hemel. Als ik na mij after-dinner-nap wakker wordt blijkt de zon al weer te schijnen. Vrouwlief bevestigt nog even "dat het niet meer regent...". Niet dat dat wat had uitgemaakt want ik was sowieso naar de training gegaan.

Ik kom wel net te laat in de kantine, maar dat maakt voor groep 1 niet uit omdat die altijd voor instructies nog even binnen moeten blijven.
We gaan vanavond na de warming-up nog wat krachttraining doen voordat we overgaan naar loopscholing. De kern voor vandaag is 200-200-400-600-600-400-200-200m op 85% van het tempo op de 6-minutentest. Tussen de runs is het 200m wandelen.

De warming-up oefeningen doen we lopend. De 2 aanwezige mannen, Jo en ik, vormen de kop en de staart, oftewel, alle dames zitten in de sandwich van de heren. De krachttrainingen hakt er wel een beetje in, zo na die 12km van gisteren en ik ben daarom wel blij als we aan de kern beginnen.

Lina loopt met Dorie en mij mee. Wij gaan weg op een tempo van 33 à 34 sec/100m. Ook i.v.m. gisteren en de aanstaande trail op zondag.
De 200-tjes gaan nog goed, maar bij de 400 gaat Lina er vandoor. We waarschuwen nog wel maar blijkbaar wil ze een keer vlammen. Intussen klik ik haar tussentijden: 54sec op de 200m (13,33km/u) en 1:54 op de 400m (12,63km/u). Niet slim, vinden we, en dat blijkt ook wel want nu bij de 600-tjes kan ze niet meer aanhaken. Uiteindelijk dubbelen waar zelfs op onze laatste 200m en lopen daarna nog op haar laatste 200m mee. Volgende keer misschien toch  maar naar ons, ervaringsdeskundigen, luisteren?


Geen opmerkingen: