donderdag 15 mei 2014

GVAC baantraining

Het is droog!
Het is druk!
Ja, het is druk. Blijkbaar was het afgelopen dinsdag nog drukker. Reden is de tijdelijke uitbreiding van het aantal leden doordat zij meedoen aan het voorbereidingsprogramma voor de Veldhoven 10 Miles van Loop & Leef onder leiding van Marjolijn.
Dat betekent ook dat groep 1 van nu af aan weer een stuk groter is geworden.
Omdat groep 3 ook moet binnen blijven voor instructies gaan wij maar naar buiten waar Marjolijn ons de instructies voor de training van vanavond geeft.

Vanavond is het:
warming-up rondje
warming-up oefeningen
kracht oefeningen
loopscholing
de kern: 8x400 (85% + 90%) + 200m. wandelen

Een vol programma en dus maar vlug van start....
Zo hebben we al heel wat achter de rug eer we aan de kern beginnen.
"Wat doen we...?.", vraag ik Dorie.
"34 en 33sec/100m"is het antwoord. Ik zal haar gewoon volgen.
"maar ik had eerder 32 en 30/100 in gedachten."
"Nou... we zien wel hoe het uitpakt...", en ik ga dan maar uit van die 32 en 30/100m

Als de GPS-watch van Dorie eindelijk hemels contact geeft, gaan we op pad.
De eerste "rustige" run klok ik op 2:10. Zitten we dus op 32,5/100m.
De 2e run moet "snel"en dus schieten we extra hard uit de startblokken. Veel te hard, blijkt al na 100m, maar dan is het moeilijk om gas terug te nemen zodat we in 1:55 eindigen. Oftewel minder dan 29/100m
De volgend run moet gewoon een heel stuk terug in tempo en van nu af aan gaan we voor het schema 32 en 30/100m. Ook lopen wen niet meer met ons tweeën maar hebben we een volger, Wilma, waar ik een behoorlijk aantal weken geleden ook al eens mee samen getraind heb bij afwezigheid van Dorie. "Of we het erg vinden dat ze meeloopt..." Wat een onzin! Natuurlijk niet. Iedereen is welkom. Het is per slot van rekening toch training. En zo draait ze de rondjes met ons mee. Alleen bij de laatste run, een 90% run moet ze afhaken. Terwijl deze ronde in bijna 1:58 afronden, eigenlijk 2 seconden te snel, moet ze toch 8 seconden toegeven. "Toch niet moe", zal ze naderhand toegeven, maar "de benen wilden niet meer".
Intussen hebben we Lina wel 2x gedubbeld en lopen we na afloop van onze training nog met de laatste run van Lina mee. Ikke niet. Nee, ik ga een keer lekker voluit. Kijken hoe hard ik op één rondje kan. Ik ben per slot van rekening nu warm. Ik start hard en gevoelsmatig denk ik dat ik niet inkak. Zo voelt het tenminste en na de 400m ben ik nog niet moe of buiten adem en ook vrijwel meteen hersteld. Dat voelt heel goed. De tijd op mijn klokje: 1:32,6 Goed voor 15,55km/u.

Nog een uitgebreide cooling-down en dan is het al kwart voor 9. Wel een hele lange training vandaag. De kleedkamer is zijn al uitgestorven als wij ons nog  van onze hardloopkledij moeten ontdoen. Ook eenmaal thuis valt het op dat ik "zo laat..." ben. Ach ja, volgende keer beter.






Geen opmerkingen: