vrijdag 9 mei 2014

Jeuk....

.... en dat nu inmiddels al enkele weken. Aan mijn onderbenen. Ik heb geen idee waar dat aan ligt.
In eerste instantie lag het aan mijn droge huid, dacht ik. Een tijdje wassen zonder zeep helpt helemaal niets.Ook niet met het aanbrengen van vochtinbrengende lotions.
Teneinde raad vorige week maar eens bij de apotheek gaan shoppen en om advies vragen.
Verder dan pH neutrale zeep en lotions kunnen ze me niet aanbieden.
Intussen word ik helemaal gek van de jeuk. Het is net alsof ik gestoken ben door wespen of een ander soort steek insect. Nee, het krabben kan ik echt niet laten. Daarom zijn mijn onderbenen, naast de talrijke rode bultjes en vlekjes ook bezaaid met wondjes en korstjes. Allerlei zalfjes in huis hebben eveneens nog geen resultaat opgeleverd. Alleen koelen verzacht de jeuk nog wat. En dat doe ik dan ook. Telkens onder de douche de benen sproeien met ijskoud kraanwater.

Intussen heeft vrouwlief naar mijn ongerief gegoogeld.
Op internet is dan dit artikel te vinden waarin sterke overeenkomsten worden getoond met mijn kwaal. "Lichen planus" zou het heten, of in ieder geval daar toe behoren.
De bijbehorende foto zijn niet mijn benen, maar die van mij zien er feitelijk hetzelfde uit.
Nu ga ik natuurlijk niet zelf dokteren en de kans dat ik heel iets anders heb is ook heel groot. Daarom maar eens een afspraak plannen met de huisarts. Alleen is hij deze week op vakantie.
"Dringend of kan het wachten tot volgende week...?"
 Nou ja, dringend? Natuurlijk zit ik er behoorlijk mee omhoog maar dringend in de zin van "spoedeisend", nee dat is het niet. Er van uitgaande dat de telefoniste dat bedoelt, wordt het dus volgende week.

Er is één geluk, nl. dat het nu niet zo warm is. Zo hebben mijn benen gisteren, tijdens de barre zondvloed training  op de baan, ook heerlijk kunnen genieten van de koude, afkoelende regen. Een natuurlijke koude douche, zeg maar.

Het wordt dus het weekend afwachten en dan dinsdag maar eens zien wat de dokter er van vindt.




Geen opmerkingen: