zondag 11 mei 2014

Trimloop - GVAC 12,6km

Vandaag is de Leudal Trail in Heythuysen waar ik me bijna voor had ingeschreven, ware het niet dat om de een of andere reden de voorinschrijving niet meer lukte. In de dagen die daarop volgde heb ik toch eens goed over die 16km trail nagedacht. 16km is op de weg voor mij al een hele afstand en hoewel ik weet dat ik die afstand wel zal volbrengen, maar dan tegen een heel laag tempo + wandelen, toch vind ik het niet helemaal passen in mijn trainingsopbouw. Dat, en voorkomen van blessures zijn genoeg reden om het toch maar af te zeggen en niet naar Limburg af te reizen.
In plaats daarvan meld ik me vandaag bij de GVAC Trimlopen. Dan wil ik dan wel voor 2 grote rondes gaan. Een duurtraining.
Dorie heeft ook besloten om niet aan de trail deel te nemen en laat Johan op haar nummer lopen. Ze zal intussen mij vergezellen op de 2 rondes GVAC Trimlopen.

De weersvoorspellingen zijn zowat hetzelfde als de voorgaande dagen. Herfstachtig en erg onbetrouwbaar als het op regen aan komt. Bij een temperatuur van 11ºC, gevoelstemperatuur 6ºC, betekent dat, dat mijn jasje ook aangaat.
Ik ben niet bepaald op tijd en ook nog mijn stempelkaart vergeten, c.q. kwijt, dus wordt het geen warming-up maar meteen naar de start.

Zo zonder warming-up is het behoorlijk frisjes, voornamelijk door die harde wind. Die staat ons richting Knegsel op kop op te wachten.
Samen starten we rustig aan. De 1km net onder de 6 minuten is goed en de 2ekm een paar tellen langzamer komt door de harde wind op kop. Dorie heeft zich intussen een beetje achter mij genesteld om zo uit wind te blijven. Ik trek de kop. Misschien gaat daardoor de 3e km. wat (te) vlug. Eenmaal in het bos is de wind weg en lopen we langzaam in op Frank Bartelink. Die doet het even wat rustiger aan. Wij lopen naast hem maar dan gaat hij maar achter ons lopen. Ik voel niet onterecht dat het lijkt dat we de 5e km. best wel wat vlotter gaan. Inderdaad, 15 seconden sneller, maar dat had Frank intussen ook al opgemerkt. We schakelen even weer terug en om ruim 37½minuut passeren we de doorkomst voor de 2e ronde.

Dorie geef aan niet verder te gaan dan nog een kleine ronde van 3,9km. Ik ga wel gewoon door tot de volle 2 rondes. Op 2km in deze 2e ronde word ik gepasseerd door een jongedame. Ik wist niet eens dat er nog iemand achter ons liep. Terwijl zij langzaam bij me wegloopt probeer ik het gat nog zo klein mogelijk te houden. Dat lukt aardig, vooral in de bossen waar het windstil is. Helaas begint zo ongeveer op een kilometer of 10 mijn brandstof op te raken. Ik spreek mijn reserves aan en ondanks dat ik nog niet echt buiten adem raak, hebben min beenspieren het al aardig te verduren. Een eindsprint op de laatste 350m met forse tegenwind zit er dan niet echt meer in.

Een rondje op de baan uitlopen en dan toch weer snel hersteld geeft aan dat het steeds beter gaat.
Nee, ik heb er geen spijt van dat ik die 16km trail heb afgeslagen.


Geen opmerkingen: