zaterdag 17 mei 2014

Vrijbuiters - training na de moessons

We zijn het nog niet vergeten, de training van vorige week, tijdens de moessons. En dat ondanks de felle zon en de heldere blauwe lucht die ons vandaag opwacht. Maar in de bossen zijn de sporen van die moessonweek nog overal duidelijk zichtbaar. Oftewel, er is nergens een stukje droge grond te vinden én er liggen overal plassen, grote plassen en modderpoelen.

Bij mijn aankomst in het bos, ja,ja, op tijd, zie ik de rode Scénic van Hans staan. Aha, Hans is er ook weer een keertje bij. Hij zal het nog wel niet door hebben dat we al weken de training onder leiding van Riet doen. en dus verbazing alom als we niet starten in de richting die we vroeger, heel vroeger deden. Nee, zoals de laatste weken altijd al het geval kiest Riet een pad die haar op dat moment te binnen schiet. En meteen maken we kennis met de sporen van de moessons. Het pad wat we genomen hebben kronkelt door het bos en over dat pad moeten we ook nog eens zigzaggen om de plassen en modderpoelen heen. Aan het eind van het pad doen we dan onze eerste warming-up oefeningen: de danspasjes. Hans kijkt zijn ogen uit maar gaat uiteindelijk wel met een pas-de-deux met Riet in zee.


Het worden weer veel loopstukken. Hans kan maar niet wennen aan de leiding van Riet en moet keer op keer tot de orde worden geroepen. Intussen schiet ik weer wat foto's met mijn Samsung S4.
Ik heb het toestel nu een week of 3 maar ben nog niet echt bedreven in het maken van foto's of filmpjes. Het werkt allemaal net iets anders dan met de Xperia's van Sony met gevolg dat ik telkens op het moment suprême de camera uitzet in plaats van een foto neem. Behoorlijk irritant.


Tijdens de tochten door de nog onontdekte delen van het bos stuiten we op een open plek. Een plek met een grasveld. Nu is de beurt aan Hans om ons oefeningen te laten doen en dat doet hij dan liggend op het gas. Nou, dat is niets voor mij. Dan ga ik geheid gek van gekriebel naar huis en daarom pas ik. Zo ook Dorie en Jo.


Weer op pad komen we nog de duin-buggy's tegen van Klimrijk. Een hoop kabaal, geronk,stof en daarna de stank van uitlaatgassen en niet opgebrande benzine. We vervolgen onze weg en onderweg komen we, zoals zo vaak, weer achtergelaten of beter gezegd, bewuste gedumpte afval tegen. Dit keer o.a. een tas van "De Bengel" met allerlei overblijfselen van een meeneem maaltijd. Dorie, de laatste tijd erg milieu bewust en in de mood om de wereld afvalvrij te maken, grijpt de kans aan om met die tas on de arm het bos verder schoon achter te laten. Daardoor loopt ze wel achter op onze training en loopt onze training ook wat uit, tot na 12 uur zelfs. In ieder geval doe ik wederom de afsluiting en 6 minuten na sluitingstijd mogen we ons weer op maken voor de koffie en de thee.
Nu is het wel even afvragen wanneer de volgende keer is dat Hans er weer zal zijn. Maar ook Lina, onze kabouter, was er vandaag niet. Migraine. Lijkt me ook typisch een vrouwenkwaal....


En dit keer ook een kort filmpje:




Geen opmerkingen: