donderdag 26 juni 2014

GVAC baantraining

Voor de 2e keer op rij kom ik te laat op de training maar nog wel op tijd genoeg want groep 1 is nog niet begonnen. Die blijft vandaag niet binnen voor instructies maar gaat ook meteen naar buiten. Op de baan worden de instructies voor vandaag bekend gemaakt.
De groep is groot.Er zijn blijkbaar weer nieuwelingen bij.
Het programma is eerst de warming-up met aansluitend wat warming-up oefeningen gevolgd door wat krachttraining. Daarna is de speedladder weer aan de beurt. Met de ervaring van vorige week gaat het nu een stuk sneller. Het is inmiddels al 8 uur en dus onderhand tijd voor de kern.

Die kern van vandaag is de dobbelsteen. met een koppeltje gooi met een dobbelsteen en het aantal ogen bepaalt hoeveel keer je 50 meter moet lopen. Daarvoor heeft Marjolijn op het pad buiten de baan om de 50 meter een gele pion geplaatst. Na de gelopen afstand is het dan weer over het gras terug,
Omdat mijn maatje van de krachttraining nog geen koppeltje heeft loop ik met haar mee. Die set er overigens een aardig tempo in. Dorie loopt samen met Lina, die weer terug is van vakantie. 15 minuten lang lopen we heen en weer en gelukkig is de hoogste worp 5 geweest en de rest een stuk minder,
De cooling down gaat dit keer gebeuren op het middenveld, op het gras. Niet zo'n goed idee want meteen schieten de bijtgrage steekbeesten uit het gras omhoog. "Suarez-jes" weet Dorie ze te noemen, dit natuurlijk n.a.v. het zoveelste bijtincident van duikelaar Luis Suarez,dit keer op het WK 2014.

Morgenavond de "Karpenrun" in Eindhoven. Blijkbaar was ik er vorig jaar ook wat ik me niet kan herinneren. Gelukkig heb ik dan wel mijn weblog en terug geblikt zie ik inderdaad dat ik er een bericht over geschreven heb. Een opmerking die me bij staat is het hoge inschrijfgeld.
Op de website gekeken hoe dat dit jaar is en, nee, dat is niets beter geworden. Voorinschrijven à €7,00 of je nu 5 of 10 km. loopt maar de na-inschrijving is voor beide afstanden zelfs € 10,00. Mijn goesting is meteen verdwenen.



Geen opmerkingen: