zondag 22 juni 2014

Trimlooop - GVAC trimlopen 2 1/2 ronde...

... en 2 1/2 ronde betekent bij GVAC 2x een grote ronde à 6,35km en 1x een kleine ronde van 3,9km.
Totaal komt dat neer op 16,6km.
Dorie en ik hebben deze afstand gekozen als training naar de Coriotrail over 2 weken. Dan doen we samen een teamtrail van 17,6km.Voor mij is het tevens een opstap naar de Kampinaloop volgende week. Dan staat er 17,1 km. op het programma.

Ook vandaag is het weer niet druk. Hoeveel? Ik heb ze dit keer niet geteld.
En het is mooi weer. De zon schijnt behoorlijk en het voelt al goed warm aan.
Ik loop niet in. Ben daar eigenlijk wat te laat voor gearriveerd. Maar we gaan toch op ons gemak van start. Tegen de warmte en de lange afstand hebben we beiden ook een flesje water bij de start neergezet.
Als we gestart zijn laat Anita weten wel met ons mee te willen lopen, tenminste, als we niet te hard gaan. "Nee, we lopen vandaag niet onder de 6min./km....". maar eenmaal buiten de baan loopt ze toch voor ons uit, samen met Annemarie. Wij hobbelen daar rustig achte aan.
De eerste kilometer gaat echt wel langzaam, maar het zij zo. En dan gaat de 2e opeens "te snel". Vlug herpakken en weer rustig doorhobbelen, achter Anita en Annemarie aan.
Bij de eerste doorkomst naar de 2e ronde toe is het even bijtanken. Pas na de pitstop druk ik mijn stopwatch in, wat de langzame snelheid rechtvaardigt tussen de 6km en de finish. Anita laat weten het maar bij deze ene ronde te laten en wij starten dan onze 3e ronde. In ons kielzog nemen we Annemarie mee, die nog voor een kleine ronde gaat.

De warmte begint zijn tol te eisen. Het tempo gaat langzaamaan omlaag. Maar we moeten nog een ronde, een kleine. Ik voel de vermoeidheid in mijn benen opkomen maar ik wil gewoon die ene kleine ronde nog doen. De 2e ronde gaat dan ook wat langzamer dan de 1e. Na weer een pitstop om wat bij te tanken beginnen we aan de kleine ronde.
Dorie is moe en zinspeelt op 2 mogelijk kortere routes terug naar de baan, maar ik hou het op de volledige ronde. IK neem Dorie mee. Wanneer we het bos weer verlaten slaat in de volle zon de vermoeidheid hard toe. Ze zou best wel even willen wandelen maar dan komt ze niet meer op gang, laat ze tussendoor nog weten. Ik tel de nog af te te leggen afstand af. "nog ongeveer een kilometer, nog ongeveer 500meter, de laatste 350 meter. Met de stal inzicht kan er nog even wat tempo uitgeperst worden en dan is het op de meet helemaal op.
Samen wandelen nog even uit op de baan en alleen doe ik er nog een uitlooprondje achteraan.
Vanaf de kleedkamer tot aan de auto moeten 2 halve liters sportdrank er aan geloven. Tja die warmte maakt toch dorstig, ondanks onze eigen watervoorraad onderweg.

 

Eenmaal thuis slaat de vermoeidheid ook bij mij hard toe. Vrouwlief is erken en dus vlei ik me languit op de bank. Dan duurt het niet lang of de vermoeidheid slaat over in een diepe slaap. Een dik uur maar, maar toch genoeg om wat uit te rusten. Gek genoeg word ik wakker van de kou. En dat bij zomerse temperaturen. Het is wel duidelijk dat ik met deze trimloop al mijn kolen heb verstookt.
Eventjes buiten opwarmen inde zomerzon en dan is het tijd voor klusjes.....


Geen opmerkingen: