zondag 29 juni 2014

Trimloop - Kampinaloop Boxtel 11,4km.

Toen ik me officieel inschreef, dat was direct na de Paasloop in Boxtel, kon dat blijkbaar alleen voor 17,1km. Met nog een hoop tijd te gaan had ik er wel vertrouwen tegen die tijd over voldoenden conditie te bezitten. Nou, dat was toch te veel vertrouwen. Maar intussen is al bekend dat die 17,1km de maximaal te belopen afstand is. Het blijken rondes van 5,7km. te zijn die naar behoefte 1, 2 of 3x afgelegd kunnen worden. Gezien mijn conditie en een feest wat amper een paar uur geleden pas is afgelopen opteer ik dus voor 11,4km. Oftewel 2 rondes.
Bijkomend voordeel is ook nog,dat ik tot de eerste 100 inschrijvers behoor en die krijgen daarvoor een gratis functioneel jubileum T-shirt, ook nog eens voorzien van mijn eigen naam.

Samen met mijn TomTom en de toegestuurde routebeschrijving weet ik 3 kwartier voor aanvang de Scénic op de parkeerweide te parkeren. Van hieruit is het dan nog zeker 500m. wandelen naar de start. Daar wacht mijn T-shirt mij al op, maar ik zie mijn naam er niet op staan. Uiteraard even navragen maar hij staat er wel degelijk op, nl. op mijn mouw! Hoe subtiel....

Ik verwacht hier geen GVAC-ers maar dan blijkt veel later pas, dat Rian er ook is. Zijn er dus toch 2!
Rian gaat relaxen op de 5,7
De voorinschrijving heeft het maximum van 500 niet gehaald en daarom mag er ook worden na ingeschreven. En zelfs het jubileum-shirt incl. naamopdruk is nog te verkrijgen voor € 15,00.
Terwijl de lucht begint te betrekken en we zo nu en dan een druppel op onzen neuzen voelen, gaat het startschot af. Met de smalle doorgang en het inmiddels toch al behoorlijke startveld (ca. 300), duurt het wel even voordat ik de startstreep overschrijdt. Het tempo daarna gaat ook vrij gezapig. Niet dat dat mij wat uitmaakt, want door het geklets voor de start heb ik niet ingelopen en zo'n rustig warm-up tempo is welkom.


Ik merk meteen dat het een korte nacht is geweest  en dat mijn benen ook nog zwaar zijn van gisteren. Ik doe daarom vooralsnog geen moeite om de lopers voor me met een steeds langzaam wordende tempo, voorbij te gaan. Dat doe ik pas na 10 minuten. In die 10 minuten zijn we alleen maar recht vooruit gegaan. Vervolgens gaan we linksaf en alweer alsmaar rechtdoor.
De grond is zanderig en daardoor zwaar begaanbaar. En dan hebben we nog geluk dat het vannacht geregend heeft. Anders was het helemaal een hel geweest met alleen maar klapzand.
Het parkkoers gaat weer links af en dan weer lang, bijna alleen rechtdoor. Nog een keertje linksaf en wat meer kronkelend komen we eindelijk uit bij de finish. Volgende ronde linksaf, finishen rechsaf. Nee. echt bijzonder of mooi is het parkoers bepaald niet. Geef mijn dan maar de Strabrechtse heide.


Een koppeltje voor me die ik op een 20 meter volg, lijkt na de doorkomst er een tandje bij te doen. Dan doe ik dat ook maar, nog steeds met dat gat van 20 meter tussen ons.
Ik krijg opeens gezelschap van een dame. Voor een betere kadans ga ik ook maar in haar frequentie lopen. Met die kleinere pas lopen we samen op dat koppeltje voor ons in. Voorbij de eerste bocht linksaf loop ik zowat op hun hielen en daarom maar er aan voorbij. Ook mijn metgezellin doet dat. Even lijkt het alsof ze niet kan bijbenen maar dan gaat ze me voorbij totdat ze een clubgenoot passeert. Terwijl ze wat bij kletst ga ik haar weer voorbij en sluit ze zich weer bij mij aan. Toch lijkt het even later weer niet goed te gaan. Ze kakt opeens in en nu zet ik maar door. De eerste ronde ging in 35:58 en dat vond ik toch wel erg "langzaam". Met nog zo'n 2km. voor de boeg ga ik er maar tegen aan. Kijken waar het schip strandt. Maar het gaat goed. Menig loper voor me moet er aan geloven. Op zo'n 800 meter voor de finish word ik al door de eerste 17,1km-loper gedubbeld en een 400meter later doet een volgende dat ook. Ik hoor nog iemand aankomen maar dat blijkt mijn metgezellin te zijn die me nu voorbij streeft. Ze is al bezig met haar eindsprint. Dat zit er bij mij echt niet meer in. Wel nog net genoeg om nog een andere loper voor de finish te verschalken maar ik denk dat ze stiekem toch een seconde of 5 voor me is geëindigd. Voor mij was dat in 1u09:51. Mooi, de 2e ronde ruim 2 minuten sneller afgelegd. De officiële (bruto-)tijd is overigens 1u10:31

Vreemd genoeg is er voor deze speciale jubileum loop geen herinnering en dus zit er verder niets anders meer op dan me naar de parkeerweide te begeven waar de Scénic op me staat te wachten. Intussen is de luch behoorlijk donker geworden en laat een zwaar gerommel horen dat er onweer in aantocht is. Het zit er weer op. Precies om 12:00u verlaat ik de Kampina.




Geen opmerkingen: