dinsdag 29 juli 2014

Energie en gewicht

Neem ik een keer op maandag vrij en dan raakt mijn biologische kalender van de wijs.
Vergeten de energie standen op te nemen en vergeten mijn gewicht te controleren.
Nou goed, alles een dagje later, maar dat mag voor het gewicht toch niets uitmaken.

Elektriciteit:
Stand = 145.237, Verbruik = 82kWh (+21) [10,25kWh/dag in 8 dagen]
Weliswaar een dagje meer maar dat rechtvaardigt toch niet dit hoge verbruik. In de lijn der verwachtingen had dat rond de 70kWh moeten zijn. Nee, het hoge verbruik moet toegeschreven worden aan extra wasmachines en extra strijkwerk van Marcia, die momenteel van hun vakantie in Kroatiƫ geniet. Tenminste, laten we dat hopen want in tegenstelling tot voorgaande jaren heeft het nu toch al enkele malen geregend.

Gas:
Stand = 26.119, Verbruik = 6m³ (+1) [ 0,9m³/dag]

Gewicht = 83,5kg (+0,2)
De eerste keer dat ik op de weegschaal ging staan schommelde deze tussen de 84,9 en de 85,3kg. Onmogelijk, is mijn eerste gedachte. Ik heb de laatste tijd helemaal niet zo buitensporig gegeten. Maar na de douche is het op eens anders. Terwijl 82,9 ook af en toe oplicht blijft de digitale wijzer uiteindelijk stil staan op 83,5kg.


Geen opmerkingen: