zaterdag 26 juli 2014

GVAC trainingsloop #1 12km (HME14)

Week 1 en de eerste GVAC duurlooptraining voor de Halve Marathon van Eindhoven (HME14)
Via een mailtje weten we al dat we om 8:30 starten. Dit uiteraard vanwege de hoge zomertemperaturen die Veldhoven de laatste tijd teisteren.
Ik ben er overigens om 8:15 en nagenoeg de eerste. Blijkbaar komt niet iedereen zo "vroeg". Maar het druppelt aardig binnen.
Lau vinkt de aanwezigen af. Tja, voor mij is het de allereerste keer dat ik met een (halve)  Marathongroep mee train, dus die check,... het zal wel.
Ook Nicole is komen opdagen. Voor het eerst weer eens met een groep trainen. Ze wil mee met de groep van 11km/u waar ik met 9km/u al genoegen neem.


Als de kantine vol is gestroomd volgen nog even route uitleg en de groen verdeling en dan kunnen we gaan, te beginnen met een korte warming-up.


De route van vandaag:
We lopen direct van de baan de Moormanlaan op en bij de asfaltweg aangekomen, linksaf richting Steensel, rotonde rechtdoor en helemaal door Steensel en eenmaal buiten de bebouwde kom weer linksaf het bos van de "Sprankel"/"Buitenjan" in. Eenmaal weer terug op de Locht terug naar Veldhoven, over de Locht linksaf en meteen weer linksaf Den Boogerd in. Aan het einde weer rechtsaf,rechtsaf, linksaf tot aan de Knegselseweg en terug naar de baan, Daar lopen we net zolang op de baan door totdat de GPS van Jos precies" 112km. aangeeft. Eindtijd 1u19:14 à 9,08km/u

Maar zo simpel gaat het niet. Ondanks het lage tempo voel ik de training van afgelopen donderdag nog goed in mijn benen. Ze zijn loodzwaar. Gelukkig is dit tempo goed vol te houden maar het duurt lang. Ik ben ook de enige gek die de hele route met een flesje drank in mijn hand loopt.
Bij de Lydl zijn de drankgordels in de aanbieding....", attendeert een medeloopster me, omdat het haar zo vervelend lijkt de hele tijd met zo'n fles te moeten sjouwen. Ik kan haar geruststellen. Ik heb 2 van zulke drankgordels, 2 of 3 gordels voor een bidon en een camelbag. Maar ik ben nu eenmaal gewend om met een flesje te lopen.... Maar wie weet,worden ze binnenkort wel gebruikt.

Eenmaal op de baan is het niet zo dat ik moe ben van het lopen maar gewoon moe ben in het algemeen. Die baantraining heeft er best wel ingehakt. 
Nog even een cooling-down en dan nog even met Nicole bijpraten over hoe ze het heeft ervaren. Zij was al na 1u02 terug en in ieder geval heeft ze het heel positief ervaren en dinsdag komt ze voor een intake gesprek. Dat zal voor haar groep 4 of 5 gaan worden,waar ik denk dat 4 nu de juiste keuze zal zijn.

Thuis aan het ijs,uiteraard.
Onderweg niet veel last van de voet gehad, maar ik krijg het ook pas later, na een rustpauze, Zo ook nu. En meteen is het lopen weer pijnlijk, Ik weet dat ik daar even door heen moet bijten en dan gaat het wel weer, maar het blijft wel vreemd.

Volgende week zal ik de 13km ook weer in de groep van 9km/u doen.

Resultaat van vandaag: afstand 12,0 km in 1u19:14, gemiddelde snelheid 9,08km/u



Geen opmerkingen: