dinsdag 22 juli 2014

Mijn training Halve Marathon Eindhoven (HME14) ligt vandaag stil

Het is werkelijk niet te geloven.

Na de rustige eerste training van gisterenavond is er laat in de avond plot een pijn opgestoken onder mijn voet. Nee, geen hielspoor dat heb ik al uitgedokterd.
Nee, de pijn bevindt zicht onder aan de rechterzijkant van mijn rechtervoet. Van net iets onder hiel tot iets over de helft van mijn voet en hoofdzakelijk aan de rechterkant van de voet.

Na een pijnlijke nacht ging het vandaag nog redelijk tot dat ik pakweg 2 uur achter mijn bureau heb gezeten. Daarna is staan op de rechtervoet nagenoeg onmogelijk door de brandende pijn onder mijn rechtervoet. Maar ik moet wel want ik heb een afspraak.
Het lopen is een hel en uiteindelijk gaat het wel als ik kies tussen het op mijn tenen lopen of met de voet naar binnen gedraaid.
Uiteindelijk merk ik wel dat beweging van de voet verlichting in de pijn brengt.
De rest van de middag zorg ik er voor om niet te lang meer te blijven "zitten" en eenmaal weer thuis is de vreselijke brandende pijn geslonken naar gewoon behoorlijk pijnlijk. Dat brandende, wat lijkt op een ontsteking is niet meer. Vooralsnog.

Vanavond is de wegtraining. 8Km is de planning maar nu ik moet kiezen tussen doorbijten en rust geven, kies ik toch maar voor dat laatste. Morgen is nog een kans op de vakantielopen van DES op de camping Ter Spegelt.

En die pijn, die zit echt in de spier die aan de zijkant van de voet loopt.



Geen opmerkingen: