vrijdag 25 juli 2014

Toch maar weer eens naar de dokter.

De jeuk aan mijn onderbenen waarvoor ik al eens eerder voor bij de huisarts ben geweest is nog steeds niet over, zelfs weer verergert. De jeuk is niet te harden en met het kapot krabben worden mijn benen er ook niet fraaier op. Afspraak op mijn vrije vrijdag dan maar weer. En zo kan ik om half 12 terecht. Gooit weliswaar mijn hele planning van vandaag in de war maar het zij zo.

Tja, volgens de huisarts, dan maar eens wat sterkere zalf voorschrijven.
En dan vraag ik toch ook maar even hoe dat nu met mijn voet zit. Het zou blijkbaar toch de peesplaat moeten zijn, daar waar ik toch meer denk dat het die ene spier is die zo tegen de buitenkant aanloopt. Maar goed, wat is de remedie? Met rusten wordt het eigenlijk erger, voor mijn gevoel. En de oorzaak?
Dat laatste is overbelasting....
En "rekken en strekken", versterkt met wat plaatjes uit internet moeten mij helpen.

Nou, ik kan weer vooruit, zullen we maar zeggen.

Een verdieping hoger haal ik meteen bij de apotheek mijn herhaalrecept maar op, want de zalf moet besteld worden en die heb ik niet eerder dan maandag om half 12.
Maar eenmaal thuisgekomen moet ik weer terug. Waarom heb ik Cresto 10mg gekregen terwijl het recept toch echt 20mg voorschrijft. Nou, heel dom, want de 10mg is niet meer in voorraad bij de groothandel en daarom wordt het tijdelijk 2x10mg. Dat blijkt toch hetzelfde te zijn. Voor het zelfde geld? Dat weet ik niet, maar dat kan ik me moeilijk voorstellen. In ieder geval had de bewuste, voor mij onbekende, dame, mij in ieder geval er op attent moeten maken dat ik voorlopig telkens 2 pilletjes moet slikken i.p.v één. Excuses van haar collega, maar dus gewoonweg dom en slordig van de persoon die mij "geholpen" heeft.

Nu alleen nog het weekend mét jeuk zien door te komen.....



Geen opmerkingen: