donderdag 24 juli 2014

Training GVAC baan

Nou ja: baan....
W hebben via een mailbericht al vernomen dat we dit keer van de baan af gaan. Richting grasveld langs de Europalaan. Maar op het moment suprême is dat ook weer gewijzigd. De zon schijnt wat te hard, daar langs de Europalaan en daarom wordt het vandaag: het Oeienbosch.

We wandelen en dribbelen van de baan richting Oeienbosch.
Daar krijgen we onze warming-up.
Aansluitend nog wat loopscholing en dan de kern.
Marjolijn zet een parkoers uit. Dat doet ze gaandeweg en wij dribbelen mee.
Vanaf het bankje lopen we richting kruispunt parkoers trimbaan. Daar linksaf het pad volgen tot aan het fietspad Moormanlaan en dan rechtsaf en meteen weer bij het zandpad terug richting start maar dan bij de kruising met het trimbaanparkoers nu rechtsaf, het parkoers volgen tot terug bij het bankje.
Dat is dan één rondje. Dik 600m volgens Marjolijn, maar volgens mij vergeet ze het stuk tot aan de eerste keer linksaf want toen zette ze pas haar GPS-horloge aan.

Afijn. Na die eerste ronde, even een pitstop en dan wandelen naar het eerste "linksaf-punt" en dan weer de ronde verder hardlopend afleggen tot terug bij het bankje, pitstop en op, weer wandelen enz.
Het rondje minimaal 5x afleggen is de bedoeling.
Laat ik daarom maar eens rustig van start gaan. Voorop uiteraard. En het gaat lekker in 4:13
Een flinke slok water en wandelend op pad in de 2e ronde. Bij het hardlopen gaat het tempo toch wel wat omhoog. Bij het ingaan van mijn 4e ronde dubbel ik de eerste achterblijvers al en als ik klaar ben weer. Ik vind dat ik er best nog een rondje achteraan kan doen en dan wat rustiger aan. Dat gaat daarom dan ook een halve minuut langzamer.

Voor de tabellen heb ik dat eerste stuk tot aan de eerste keer linksaf ook maar meegeteld à ongeveer 150m. Daarmee zou de ronde op ongeveer 750m uit komen. En heel eerlijk gezegd denk ik zelfs dat het tegen de 800m. aanloopt, maar ja, ik heb geen GPS dus laat ik het maar bij die 750m houden.

Met de voet gaat het goed maar weer terug naar de baan lopend begint de pijn weer op te spelen en dat wordt natuurlijk erger door het stilzitten in de auto richting huis.
Thuis gaat de coldpack er tegen aan en dan is het maar weer afwachten hoe het uitpakt.




Geen opmerkingen: