woensdag 23 juli 2014

Trimloop: Zomeravondloop DES Eersel bij "Ter Spegelt" (2/4)

Vorige week liet ik nog verstek gaan omdat ik dacht dat er "niemand" naar toe zou gaan. Mis. Alleen ikke dus niet. Daarbij zijn de zomeravondlopen niet meer bij het Laarven maar tegenwoordig op het terrein van camping "ter Spegelt" in Eersel.

Ik zit dus wel met mijn voet. Mijn rechtervoet. 
Gisteravond 2 paracetamol en vanmorgen toch ook maar eentje en, hoewel de voet nog steeds pijnlijk is, is dat lang niet meer zo erg en kan ik er redelijk gewoon op lopen. E na nog een dringend verzoek van Johan via Whats-app bevestig ik mijn aanwezigheid vanavond.
Ook dit keer gaat Damian toch niet mee en dus reis ik alleen af naar het Eerselse.

Hoe stom kun je zijn om te denken dat er plek is op de parkeerplaats direct bij de ingang. Nou, nee dus. Terwijl ik Dorie en Johan al naar binnen zie gaan, ga ik verder op zoek naar een parkeerplaats, een eindje verder aan de overkant op een weide.
Lopend naar de ingang van de camping word ik vanuit het restaurant "De Keizer" toegeroepen. "Succes..." Het is Ellis die zich daar tegoed doet aan een avond maal. "Smakelijk....", is mijn antwoord.
Na de inschrijving van € 2,00, ook weer bij "De Keizer", jaja, ik moest dus weer even een eindje terug, is de weg naar de start niet meer zo ver. meteen na de ingang links voorbij de winkel tot aan het water... En daar staat inderdaad een hele kleine menigte te popelen om te mogen rennen.
Eerst zijn de kleintjes aan de beurt, of zoals je dat tegenwoordig schijn te moeten zeggen: De kids....

Dan is het onze beurt maar om de een of andere reden duurt het nog een tijdje eer we weg mogen. waarschijnlijk moet het parkoers nog uitgezet worden. Als het zo ver is krijgen we eerst te horen dat het parkoers veranderd is t.o.v. vorige week. Gemakkelijker geworden. Er is een stuk strand uit gehaald. En dan mogen we weg. De hele groep, want die is intussen toch aardig gegroeid.

Ik nestel me niet helemaal achterin want ik heb zo het donkerbruine vermoeden dat dat alleen vakantiegangers zijn die eenmalig en waarschijnlijk maar 1 rondje zullen doen.
Zonder warming-up gaat het nu sowieso rustig aan. Ik nestel me wel in een groepje. Kijk niet eens hoe het parkoers gaat maar loop braaf met de groep mee. Ik besef wel dat ik die 2e ronde misschien wel eens de weg kwijt zou kunnen raken.
Aan het einde van de ronde krijgen we alsnog een stukje strand maar daarna is de eerste ronde een feit. De klok staat dan op 11:31 Dat kan dus geen 2,1km. zijn geweest.

De 2e ronde gaat in en het tempo ligt ietsjes hoger. Ik hou de dame voor me goed in het vizier, de onderlinge afstand niet groter laten worden. Intussen zit een andere dame me in mijn nek te blazen. Ik ben blij dat ik met mezelf heb afgesproken maar 2 rondes te doen. Ik begin tenminste al aardig buiten adem te geraken. De dame voor me is intussen toch op me uitgelopen, maar de dame achter me is daarentegen achterop geraakt. Eindtijd 22:31, oftewel precies 11 minuten over de 2e ronde. Niet bepaald bijster veel verschil als ik voor mijn gevoel toch een stuk vlotter zou hebben gelopen.
De dames voor en achter mij gaan wel voor die 3e ronde.
De GPSsers weten te melden dat de ronde korter was dan de beloofde 2,1km. maar dat hadden we al in de gaten. Alleen weten zij te vertellen dat de "werkelijke" afstand ligt tussen de 1,92 en de 1,93km. Gemiddeld 1,915 maar laat ik het maar gewoon op 1,9km. houden.

De voet deed het goed. beetje pijn, nog steeds, dat wel, maar het is niet erger geworden. Maar ik verwacht ook dat dat pas gebeurt als de voet een paar uur gerust heeft.

De loterij wordt vandaag niet gehouden. De reden is de Nationale Rouwdag van vandaag. 
Nog even napraten en dan weer naar huis. Intussen zit Ellis nog steeds aan tafel in "De Keizer".

Eenmaal thuis is de voet al weer pijnlijker. Meteen de coldpack er tegen aan voor een klein half uurtje. Dat werkt. Nu maar eens zien hoe het morgen voelt.



Geen opmerkingen: