woensdag 30 juli 2014

Trimloop: Zomeravondloop DES Eersel bij "Ter Spegelt" (3/4)

Na de 4km van afgelopen maandag in Duizel heb ik het goede voornemen om met dezelfde snelheid deze 3e zomeravondloop over 2 rondjes te volbrengen. Weliswaar korter maar met een stukje strand is toch een uitdaging. Vorige week in 22:31, dat zou ik vandaag richting de 21:21 willen doen.

Maar de werkdag is vermoeiend. Tijdens het gereedmaken voor vertrek naar Eersel valt meneer op zijn stoel in slaap om pas om10 voor half 8 wakker te schrikken. Bliksemsnel de loopkleren aan en hop, naar Eersel. Via de snelweg moet dat in zeker een kwartier wel lukken, en dat is ook zo. Bij Ter Spegelt aangekomen is het ver zoeken naar een gaatje op de weilandparkeerplaats. Ik heb deze week al horen zeggen dat ze een topweek hebben, met zo'n 4.200 gasten. Vandaar dat al die parkeer plaatsen bezet zijn en dat zelfs nog een wei is afgehuurd om al die 4-wielers te huisvesten.

Na het inschrijven spoed ik me naar het startgebied. Nog bijna 10 minuten te gaan, maar een uitgebreide warming-up zie ik niet meer zitten. Terwijl de kinderloop nog aan de gang is doe ik nog wat licht rek en strek werk.


Het is best wel druk. Laat ik toch maar in het midden starten.
Dit keer gaat Henk er voor mij al vandoor. Ik start wat gematigd en Kim volgt. Al snel raak ik buiten adem wat betekent dat ik niet sneller moet. Ik probeer maar constant te lopen terwijl ik toch al menig keer word ingehaald.
Bij doorkomst na de eerste ronde zie ik precies 11minutern rond op mijn stopwatch staan. Dat was zowat dezelfde tijd als vorige de 2e ronde. Maar echt aanzetten zit er niet in. Toch merk ik halverwege de 2e ronde dat ik op Henk begin in te lopen. Met nog een kleine kilometer voor de boeg ga ik toch maar voorbij. Aan de finish blijkt dit 2e rondje "slechts" 5 seconden sneller te zijn dan de 1e. Valt me tegen. Die 21:55 is toch bijna 35 seconden langzamer dan waar ik voor wat weggegaan. Het enige voordeel is wel dat ik redelijk snel herstel. Dat zou een goed voorteken kunnen zijn.
Het nadeel van dit parkoers is toch het stukje maisveld waar we langs lopen.
Vorige keer sloeg het "stof" me al op de keel, maar dat was na afloop, nu voel ik het al tijdens het lopen. En er is niks zo vervelender dan je longen uit je lijf hoesten door dat gekriebel.

Van de loterij krijgen we geen hoogte. Is-ie nu wel gehouden of niet, en zo ja,waar dan?
We hebben het niet mee gekregen. Misschien volgende week?





Geen opmerkingen: