vrijdag 22 augustus 2014

Ik deed het weer, maar met andere schoenen dit keer...

... en wel de ASICS Oberon 7.
Dit keer niet 's avonds na het eten maar vroeg in de ochtend. En dat op mijn vrije vrijdag.
Terwijl vrouwlief al naar haar werk is vertrokken stap ik om 7:00 uur de deur uit om mijn rondje te doen. Weer de Ronde van Zeelst-Oost.
Het is nog niet heel erg licht maar dat komt natuurlijk door de bewolking. De temperatuur ligt op 11ºC. Vanwege de ontstekingen aan mijn onderbenen t.g.v. eczeem heb ik de korte broek maar aangedaan. De frisse buitenlucht is dan een welkome verkoeling op die gloeiende ontstekingen.

Dit keer dus de andere loopschoenen aan gedaan. Ook dit loopt toch heel anders dan de speciale wandelschoenen maar het lijkt me toch het beste voor de overstap naar weer het hardlopen. 
Nu is telkens opnieuw het rondje Zeelst-Oost lopen niet al te gevarieerd maar na mijn thuiskomst in 28:25 (5,45km/u) is het me wel duidelijk dat het tempo wat ik op gevoel loop telkens zo rond de 5,4-5,5km/u is. Volgende keer kan ik dan aan de hand van de verstreken tijd ongeveer bepalen welke afstand ik gelopen heb. Zo'n GPS-geval zou natuurlijk nog fijner zijn maar die heb ik niet. Ik heb deze week mijn snelheid geijkt en daar moet ik het maar mee doen.

Na dit keer is helaas wel wat meer gevoel in mijn rechtervoet opgetreden. Niet de echte pijn maar wel stijfheid en mogelijk weer wat opgezette voetzool. Ik weet daarom nog niet wanneer ik het hardlopen daadwerkelijk weer ga oppakken.



Geen opmerkingen: