zondag 17 augustus 2014

In de bios: Guardians Of The Galaxy

Je houdt er van of je kijkt liever naar GTST.
Ik háát GTST dus.... zondag om kwart over 10 zit ik in de IMAX zaal te wachten wat er komen gaat.
Dan heb ik het over wéér een film van MARVEL.
Ik zit in de IMAX-zaal met IMAX 3D bril. Niet meer de leen versie maar de koopversie.
Helaas ik het IMAX geluid lang niet meer zo als het eerst was. Nog steeds wordt met veel bombarie aangekondigd dat de film en met name het geluid van IMAX kwaliteit is, maar ik vind om te beginnen al het volume veel te laag vergeleken met maanden terug.
Maar goed.

De film.
Het verhaal draait om een "bol" die heel wat schurken uit het heelal graag in hun bezit willen hebben. Dat gaat gepaard met een boel ruimte geweld. Dat is de rode draad in het het verhaal. Daarom heen gebeurt er van alles. Worden langzamerhand de Guardians samengesteld.

De hele film is een aaneenschakeling van fantasie, rechtstreeks uit de stripverhalen getrokken en doorspekt met humor en een tintje 20-eeuwse muziek. En uiteraard, na de aftiteling nog een toegift.
Écht een film voor de stripliefhebber en liefhebber van fantasiefilms.

Alleen dat geluid... Nee,hoor, geen IMAX kwaliteit als je het mij vraagt, maar dat zal hoofdzakelijk wel liggen aan de persoon die de volumeknop mag bedienen. Jammer.







Geen opmerkingen: