dinsdag 19 augustus 2014

Nog maar een wandeling over Zeelst-Oost

Net als gisteren, alleen doe ik mijn grote boodschap nu alvast maar van te voren. Dat scheelt een heleboel druk onderweg. Daardoor is het tijdstip van vertrek wel met een half uurtje verlaat. En tot overmaat van ramp begint het na een 200 meter ook nog te regenen en daar kunnen mijn gehoorapparaten niet goed tegen en dus rechtsomkeert voor mijn grote paraplu. Weer voor de voordeur staat vrouwlief al uitgebreid te lachen, denkend dat ik voor dat beetje regen terug keer. Nee hoor, niets is minder waar. Alleen mijn autosleutels om de paraplu uit de Scénic te toveren. En dan gaat de stopwatch opnieuw aan voor vertrek.

Ik loop dan wel weer de "Ronde van Zeelst-Oost", maar dit keer dan wel in de tegengestelde richting. Ik wil maximaal het tempo van gisteren aanhouden. De wandeling van gisteren heeft de pijn in mijn rechtervoet niet noemenswaardig verergert. Ik denk eerder dat de conditie hetzelfde is gebleven en dat is dus een goed voorteken.


Een meter of 800 onderweg en de zon heeft de regen al weer verdrongen. Datzelfde zonnetje laat dan ook meteen een overwinningsboogje zien. Die moet ik dan meteen wel even vastleggen, uiteraard.
Onder het afdakje van onze voordeur heb ik er precies 28:55 over gedaan. Mooi. Heb ik me aan mijn afspraak gehouden om beslist niet harder te gaan als gisteren. En als de voet morgen weer net zo goed voelt als vandaag, zou ik de afstand voorzichtig kunnen vergroten.



Geen opmerkingen: