maandag 4 augustus 2014

Nou breekt mijn klomp

Nou baalde ik zelf al van de problemen met mijn kortademigheid van de laatste dagen. Het zal ongetwijfeld te maken hebben met temperatuur en vochtigheid maar hoe dan ook, ik blijf er last van hebben. En niet alleen tijdens het lopen maar de hele dag, etmaal, week.
Als dan het verslag van de training van afgelopen zaterdag in mijn mailbox valt, breekt mijn klomp bij het lezen van het deel van de 9,5km/u groep.
9,5km/uur: Rein, die de vakantie vierende Lau dus verving. Met zijn 16en op stap. Hij liep met deze groep een uitstekend parcours en kwam zelfs op 13,2 kilometer. Hoe precies hij dat voor elkaar kreeg, is mij niet bekend maar dat mag en zal de pret verder niet drukken. Alleen Jimmy en Frank kregen wat moeite met het tempo en zij lieten zich enigszins terugzakken. En met zijn tweeën is dat wel verantwoord, zeker als er kort daarachter nog een groep zit. Blijft natuurlijk wel de opmerking: zorg dat je een goede basisconditie hebt, voor je aan dit soort klussen begint. Elke week komt er overigens ook nog een kilometer bij. Goed binnengekomen en tevreden. Tijd: 1.23 met een gemiddelde van 9,5km/uur. Keurig.

Ik kon het tempo dus niet aan en mijn basisconditie is nog niet zo ver. Of lees ik dat verkeerd.
Nu ben ik aan deze training begonnen met de wetenschap dat ik 2 rondjes GVAC trimlopen met 10km/u afleg en de 10km ook met 10+km/u. Dan valt meegaan met een 9,5km/u toch echt onder training. Mijn ademhalingsproblemen worden me dus zwaar aangerekend.
Ik heb uiteraard wel op de mail gereageerd, dat ik deze opmerking niet gepast vind, dat het niets met het tempo te maken had en dat Frank geen problemen had maar bij mij is gebleven uit veiligheid.

Dankjewel. Deze trainingen van GVAC hoeven voor mij niet meer en ik trek me daarom ook terug.
Ik train wel lekker gewoon in mijn eentje, met de Vrijbuiters en met Dorie.
Het is alleen te hopen dat de blessure aan de onderkant van mijn voet geen roet in het eten gooit.




Geen opmerkingen: