maandag 22 september 2014

Training: Rondje Zeelst-Oost 1x

Langzaamaan beginnen, dus gewoon 1 rustig rondje Zeelst-Oost. Goed voor 2,58km.
Mijn sporthorloge heeft het begeven en dus geen stopwatch voor handen. Behalve dan op de smartphone. Dus laat ik dat maar eens gaan proberen, samen met de speciale gordel voor smartphones.
De Samsung S4 past er in en bediening door het plastic scherm is inderdaad mogelijk maar handig is anders. Oké, de stopwatch staat klaar en eenmaal buiten druk ik de startknop in.

Geen warming-up en daarom heel rustig en met kleine passen van start, de ademhaling op 4x4.
Op ongeveer een kilometer even op de phone kijken, maar die is zwart. Aanzetten en dan zie ik toch weer heel wat anders dan de stopwatch. Ach, ik haal hem voor "de finish" er wel even uit. En zo stiefel ik rustig door, nog steeds op ademhalingsfrequentie 4x4. Pas bij het naderen van het Hileind, ik ruik de stal gaat het toch wat omhoog naar 3x4. Ik heb de S4 al uit de buidel gehaald en ik zie dat de tijd inmiddels op 15:38 staat. Vóór nr. 38 druk ik op de smartphone. Die is alweer zwart en na nog 2x drukken, géén eindtijd maar een opnieuw opstartende S4. Wat een k*¡!@#t-ding. Maar goed, het zal om en nabij de 16:30 moeten zijn, zullen we maar zeggen.

Dit trainingsrondje à 2,58km in 16:30 in 9,38km/u gemiddeld.
Als dat geen rustige training was....



Geen opmerkingen: