woensdag 15 oktober 2014

Chaos....

....zoals altijd, bij het afhalen van de jaarlijkse griepprik.
Nee, ik ga beslist niet met de auto en ook de fiets laat ik thuis staan. Gewoon te voet. Dat is de meest veilige optie om heelhuids het gezondheidscentrum te bereiken.
Om half 5 begint het, de inenting, tenminste voor de achternamen beginnend met de letters A t/m K.
Maar ik ken die oudjes wel. Die gaan al een half uur eerder. Laat ik dan maar een kwartier eerder gaan...

Te laat! Het is al één grote verkeerschaos voor het gezondheidscentrum. Ik kom al oudjes tegen die hun spuitje al gehad hebben.
De rij is lang, tot buiten aan toe en het is nog pas 10 voor half 5. Maar het gaat snel. Zo naar binnen, de trappen af, formuliertje inleveren en om 5 voor half 5 sta ik ingeënt (met een echte spuit dit keer in plaats van zo'n klein prikkertje) en wel al weer buiten. Daar waar de auto's van de parkeerplaats af proberen te komen en de andere auto's er juist op. Beide rijen staan stil tegenover elkaasr, kijken elkaar aan. Iedereen kijkt er naar. Een pat-stelling. Als ik een paar minuten later omkijk staan ze er nog.
Ik weet niet hoe het afgelopen is....
Thuis adviseer ik buurvrouw toch maar om te voet te gaan.



Geen opmerkingen: