woensdag 1 oktober 2014

Op controle in het Máxima Medisch Centrum

Na 4 weken moet ik even op controle voor mijn benen.
De Fusidine-zalf en Betadine-zeep hebben zijn werk goed gedaan want de zweren zijn helemaal weg. Ook het vocht in mijn benen is door de compressiekous weg.
Maar helaas is er weer een ander soort huiduitslag verschenen. Aardbei-achtige bulten die langzamerhand steeds groter in omvang worden en het ergste van alles, ze jeuken enorm. Vergelijk het met een wespensteek. Ik geef toe, ik kan de jeuk niet altijd weerstaan en hoewel ik er toch niet aan krab probeer ik de jeuk wat te verdrijven door flink in die bulten te knijpen. Dat zal die uitslag wel niet ten goede komen maar af en toe gaat het even niet anders. 
Vandaag breng ik deze ervaring ook maar over aan de dermatoloog.

Toch maar een kweekje zetten van een uitstrijkje uit mijn keel en uit mijn neus en dan ook in die volgorde, om te controleren of mijn lichaam wellicht de drager van een bacterie is. Over 2 weken weet ze de uitslag en dan mag ik weer terugkomen. Intussen weer een ander zalfje voor over de plekken te smeren, 2x per dag en 2 weken lang. 

Tot over 2 weken dan maar, 15 oktober.

Geen opmerkingen: