donderdag 2 oktober 2014

Training - GVAC baantraining....

....met vandaag op het programma een piramide training, voorafgegaan met een uitgebreide warming-up en loopscholing.
De kern bestaat dan uit: 100-200-400-600-800-600-400-200-100m met tussen elke run 100m wandelen. Dan moeten de 100 en 200tjes op 85%, de 400 en 600tjes op 90% en de 800m op 95% van de snelheid op de 6 minuten test. Nu heb ik zelf al uitgerekend wat dat voor mij betekent en met de resultaten op een briefje geschreven gaan we vandaag daarmee van start.
Alleen worden de banen 1 & 2 bezet door de Up-The-Clock training van Theo en dus moeten we gebruik maken van de banen 3 & 4.

Met mijn oude getrouwe Polar weer vol energie sinds een batterijwissel een week geleden, kan ik weer mooi de tussentijden in de gaten houden. Nou, mooi niet dus. Als stopwatch loopt, dan staat de lopende rondetijd boven aan in wat kleinere cijfers. Klein genoeg om het net niet te kunnen zien bij het kunstlicht van de baanverlichting. Nee, dat monitoren van de snelheid gaat zo niet zo lekker,maar misschien kan ik mijn klok nog anders instellen zodat de tijd als grote cijfers te zien is. Dat wordt uitzoeken. Als ik de tussentijd afklok met de rode knop, dan is de tijd wel met grote cijfers zichtbaar, gelukkig.

De runs gaan op zich niet verkeerd. In het begin natuurlijk te snel maar met de toenemende afstand lopen we ook wat te langzaam, alhoewel dat tijdens het lopen moeilijk te controleren is omdat we in baan 3 nu eenmaal een grotere afstand afleggen dan de voorgeschreven piramide, zeg maar 4% meer.
Na de "top" krijgt Dorie het op de 600m even wat moeilijk en moet ze even afhaken maar daarna gaat het weer.

Een lekkere pittige training met zelfs een warme herfstavond met de geur van rottend groen, waarschijnlijk ergens vanuit het naastliggende maisveld. Jammer dat het al zo vroeg donker wordt en het al om kwart over 7 begint te schemeren.
Én... Herman was er vandaag ook weer bij!

Maar hoe lang is nou baan 3?
Met internet en wat wiskundig rekenwerk ben ik er (ongeveer) achter. De waarden heb ik in de tabel meteen maar vermeld, afgerond op hele meters.






Geen opmerkingen: