zaterdag 29 november 2014

De Vrijbuiters - training

Ik heb stiekem laten doorschemeren dat er grote kans is dat ik er vandaag niet bij zal zijn. Reden is de werkzaamheden die ik de vannacht heb gehad. Nu was ik wel om half 4 al weer thuis maar hoe dan ook, toch pas om klokslag 4 onder de wol. Echter de biologische klok heeft voornamelijk op mijn vrije dagen de overhand en zo ben ik toch nog ruimschoots op tijd wakker om toch naar de Vrijbuiter training te gaan.
Nu moet ik toegeven dat ik toch nog vergeefs pogingen heb ondernomen om de slaap weer te hervatten, enigszins ondersteund door het checken van social media op mijn smartphone. En dat laatste is er meteen ook de oorzaak van, dat ik me alsnog moet haasten om op tijd in het bos van de Buitenjan te zijn.

Nu wijst mijn digitaal horloge nog pas 10:59 aan als ik het bospad oprij terwijl ik zie dat de Vrijbuiters zich al langzaam richting training begeven. Het is dat Herman mij ziet aankomen en de leden een halt toe roep. Terwijl ik vliegensvlug de Mercedes parkeer en de sporttas in de achterbak gooi word ik al stevig door Herman aangespoord. Ik heb niet veel tijd meer nodig want ik ben al er al helemaal voor aangekleed. In no-time ben ik de groep Vrijbuiters al voorbij terwijl ik hen nu aanspoor me te volgen.

Het is goed frisjes, ander woord voor koud, maar door de "haast" voel ik er, dit keer, niet zo veel van. Het valt ook wel op dat ik samen met Herman, de enige ben zonder handschoenen aan. 
Het clubje van vandaag bestaat naast Herman, Germaine en Dorie ook uit Lina, die vandaag weer eens langs kom. Samen met mij een handvol, dus.

Ik probeer weer zoveel mogelijk variatie in de training aan te brengen. Een goeie warming-up met veel beweging. Dit keer incl. een stukje hard heen en weer rennen met aanraken van de grond, zowel rechts als links. Verder de nodige krachtoefeningen, lunges, sprongen, opdrukken, en halverwege de training een stukje "duurloop", het relatief langste stuk dribbelen.
Ik word er zelf het meeste moe van.

Na de afsluiting met wat rekken is het toch weer een productieve training geweest, vind ik.
Als beloning koffie en/of thee met koeken van Dorris.




Geen opmerkingen: