donderdag 6 november 2014

GVAC - Baantraining: Einde hersteltraining

Einde hersteltraining betekent dat we er weer echt tegen aan gaan. En dus wordt er vanaf vandaag weer aan loopscholing gedaan.
Voor alle zekerheid heb ik over mijn T-shirt met korte mouwen toch maar een jasje aan gedaan en de lange legging stond al vast maar de oversteek van 10 meter van de voordeur naar mijn auto voelt nog kouder dan ik had verwacht. Met 8ÂșC buitentemperatuur op de thermometer van de Scenic belooft het een frisse training te gaan worden.
Ik heb het niet verkeerd gedacht want het is behoorlijk frisjes. En dat betekent weer dat ik het koud heb.

Na de warming-up is weliswaar de eerste kou er een beetje van af maar zelfs na de loopscholing ben ik nog steeds niet op bedrijfstemperatuur. Toch is het nu tijd voor de kern. Vandaag is dat:
200-300-200-300-200-400-200-300-200-300-200 op 85% van de 6MT en tussen de runs 100m wandelen.
Die 85% op de 6MT zou voor mij inhouden dat ik weg ga op 35sec/100m. Op korte stukken zoals we die vandaag gaan doen is dat veel te langzaam, Dan word ik niet warm. Daarbij neig je met korte afstanden toch altijd sneller te gaan. Ik ga daarom voor 30sec/100m. Waarom 30sec? Gewoon, dat rekent veel gemakkelijker....

Ik krijg een aantal fans mee. Ik loop op de klok, lekker constant tempo, kunnen ze blijkbaar lekker bij blijven. Nou, ik ben benieuwd... Maar het is toch net wat ik dacht. Vooral de dames gaan harder dan gepland. Precies wat je verwacht op die korte stukjes. Ik probeer me toch zo veel mogelijk aan de kok te houden en omdat ik de tussentijden niet kan aflezen door de combinatie van kleine letters, veel te donker en stekeblind, loop ik vooral op gevoel. Alleen de 3e run gaat het echt te snel, maar dat heeft ook te maken met de andere groepen die, zoals zo vaak, gewoon op baan 1, 2 en 3 blijven staan terwijl wij aan komen stormen. En terwijl de rest van mijn groepje uitzwermt naar baan 5 en  6 om de stilstaande groep te ontwijken ga ik wel rechtdoor over baan 1. Dat was immers ook de afspraak. Ik moet toegeven, het waren een paar bijna-botsingen maar het heeft geholpen. Daarna is de baan niet meer geblokkeerd geweest. En laat nu uitgerekend deze run te snel zijn geweest...

Na de 400meter wordt het voor de groep steeds moeilijk om zich aan een vast ingestelde tijd te houden. Ze lopen voortdurend vooruit. Geeft niet. Ik mag gerust zeggen dat ik redelijk constant heb gelopen. En dat op bijna 100% van de 6MT i.p.v. 85%.



Geen opmerkingen: