donderdag 20 november 2014

GVAC - baantraining: piramide-training

Het is weer druk op de parkeerplaats van de Kempencampus dus wordt het een eind lopen vanaf achteraan de parkeerplaats.
In de kantine lijkt het niet zo druk als anders.
Wanneer wij aan de beurt zijn om naar buiten te gaan voelt het al goed koud aan. Voor alle zekerheid ben ik al vast gekleed in "laagjes". Over mijn longsleeve nog een shirt met korte mouwen en helemaal afgemaakt met mijn Adidas windjack. Bijna winterkledij, maar met die koude wind van vanavond kan ik het goed hebben.

Na de warming-up bestaat de loopscholing voornamelijk uit training van de armbeweging. Kunnen we meteen gaan toepassen bij de kern. Vanavond is dat:
200-200-400-600-600-400-200-200 met tussen elke run 200m wandelen en/of dribbelen. het tempo is afwisselend: 1e run 85%, 2e run 90%,3e run 85%, 90% enz.
Voor de tempo's 85% en 90% heb ik mijn 6MT aangehouden en het schema op een spiekbriefje mee genomen.
Het wandelen vinden we wat lang en we besluiten na elke run 50m te wandelen, 100m licht dribbelen en na weer 50m wandelen met de volgende run te beginnen.
Zoals verwacht gaan de eerste 200 meters veel te snel. Altijd op zo'n korte afstand. Maar daarna zijn we op de "snelle" 200m weer wat te voorzichtig. Het zijn allemaal relatief korte afstanden vandaag en de lange wandelpauzes tussendoor blijven wat wennen.
Intussen heb ik mijn jasje wel aangehouden terwijl het gros van de overige groep 1-ers hun jasje voor de kern hebben uitgetrokken. Ook Dorie. Ik heb er in ieder geval geen spijt van, want de koude wind is gedurende de training alleen maar harder gaan aantrekken.

Direct na de cooling-down hou ik het voor gezien. Er staan nl. nog een paar uren nachtwerk te wachten.


Geen opmerkingen: