donderdag 27 november 2014

GVAC - baantraining

Het begon niet zo best vandaag.
Nog in het donker op de fiets richting Eindhoven voelen mijn benen loodzwaar. En ik heb niet eens getraind deze week! Het enig wat ik gedaan heb, is gisteren avond in een hoog tempo richting benzinepomp gewandeld waar vrouwlief aan het werk is. Maar dat is maar een kilometertje of 3. En ja ik heb geklokt, 29:17. Pakweg 3km? Dus 6km/u en dat is niet echt schokkend hard gewandeld.

Maar ook de werkdag is verre van relaxt. Zoals altijd is het ook dit jaar, zo de Kerst naderend een hectische zooi. Veel te veel kleine dingen, alles moet af, overal is haast bij. Kortom stress!!

En zo kom ik pas tegen zessen thuis met loodzware benen en loodzware oogleden.
Maar er moet nu eenmaal getraind worden vanavond, ondanks de miezelregen en de koude wind. Hoewel het me zwaar valt, hijs ik me toch maar in mijn loopkledij en reis ik met de Benz richting Kempencampus. In de kantine is echter vandaag geen Dorie te zien. Wel Herman.

Na de warming-up en loopscholing nog wat krachtoefeningen. De kikkersprongetjes maak ik toch maar niet af. Dat vinden mijn knieƫn niet fijn.
Dan maar naar de kern:
3x200m - 4x400m - 3x200m met tussen alle runs 100m rustig wandelen. Tempo: om en om, 85%, 90%, 85% van de 6MT.
Voor mij zou dat betekenen dat de 200-tjes in resp 1:09 (85%) en 1:05 (90%) gaan en de 400-tjes in 2:18 (85%) en 2:11 (90%) Ik ben echter alleen vandaag en kan daar nu gerust van afwijken. En dus besluit ik de eerste run van 200m op 85% af te wachten. Die gaat sowieso altijd al te hard en daarom probeer ik het toch rustig aan te doen. Het wordt 59,6 seconden. Een  minuut, dus. Dan moet de 90% op 2 sec/100m. sneller: 56 sec. De 400m op 85% in 2 minuten en op 90% in 1:52.
Nou, daar ga ik dan voor. En omdat ik de tussentijden op mijn horloge tussentijds niet kan aflezen in het donker en met die kleine cijfers, gaat alles op gevoel.
De resultaten liegen er niet om.
Nou lijken sommige runs wel erg snel maar dat is dan ook erg relatief. De afstanden zijn kort en de "lange" van 400m komen slechts 4x voor. Dat stelt dus eigenlijk niet zo veel voor.
Maar ik heb in ieder geval lekker gelopen.
En eenmaal weer thuis ontvang ik de Whats-app die blijkbaar al voor zessen verstuurd was: 
"Dorie komt vanavond niet", maar dat was mij al duidelijk.






Geen opmerkingen: