zondag 9 november 2014

GVAC Trimlopen: 1 rondje

Dat was weer even lang geleden dat ik hier aan deze trimlopen heb mee gedaan. Eigenlijk lijkt het als de dag van gisteren, maar als ik terug zoek in mijn archieven dan blijkt de laatste keer op 27 juli van dit jaar. Toch even een hele dikke 3 maanden geleden! Daar zat dan ook een ontsteking t.g.v. huiduitslag aan mijn benen tussen, maar ook de last van mijn rechter voetzool. Overigens is deze nog steeds niet weg en na afloop van de donderdagavond training is het toch weer voelbaar.

Het is mooi weer maar ik vertrouw de temperatuur niet helemaal. De thermometer in de Scénic geeft 8ºC aan. Bij aankomst op de Kempencampus resteert nog 5 minuten voor de start wat net genoeg is om een keer in te lopen richting startvak van de 100m en terug. Dorie is er ook bij, teruggekeerd  van een trainingsstage in Maastricht en dus optimaal voorbereid voor deze trimloop.
De eerste kilometer is even aftasten en met iets meer dan 6 minuten op de klok zitten we wel goed. We volgen het tempo van Frank en als dat iets lijkt in te kakken gaan we bijna voorbij. Bijna, want Frank zet even aan en gaat er vandoor. Wij vervolgen onze weg met ons eigen tempo. Vlak voor de 4 kilometer worden we door een eerder gepasseerde loper weer ingehaald. Ik voel dat Dorie als automatisch "aanhaakt". In ieder geval wordt zijn voorsprong niet groter en dat is aan onze tussen-kilometertijd wel te merken: 5:45. En dus gaat toch even de rem erop. Even, want ook kilometer 6 gaat eigenlijk te snel: 5:53. Voor mij zijn het dan nog de laatste dikke 300 meter naar de finish want Dorie gaat voor nog een kleine ronde. Na 37:40 eigen geklokte tijd (37:43 volgens GVAC) hou ik het voor gezien. Ik mag niet klagen, vind ik zelf.

Na een uitgebreide cooling down is het wachten op de binnenkomst van Dorie. Op mijn klok gebeurt dat op 1u00:54 en daarmee is haar gemiddelde toch ook weer zeker 10 gemiddeld.

Over 2 weken is Ell te doen. Vraag is of ik klaar ben voor die 12,5km die Dorie daar gaat lopen. Vooralsnog ga ik maar voor de 7km.
Maar eerst is het volgende week nog de 2e Witvencross.

Vandaag deze sportieve dag afgesloten met een klein half uurtje wandelen na het eten.
Dat kan er ook nog bij.



Geen opmerkingen: