dinsdag 11 november 2014

GVAC - Wegtraining 6km.

Voor het eerst weer sinds... ik weet het niet meer.... Moet ik opzoeken, als ik er überhaupt verslag van gemaakt heb. Vaag staat me nog bij dat het aarde donker was en dat we nogal veel last hadden van het drukke verkeer. En dat samen met mijn steken blindheid in het donker heeft mij toen min of meer besloten om de avond wegtraining dinsdags in de wintertijd periode maar over te slaan. Dat dat ook zou gebeuren tijdens de zomertijd was daarin niet mee gecalculeerd.
Voor de broodnodige conditie en de regelmaat heb ik, min of meer onder lichte drang van het thuisfront, toch maar besloten om de wegtrainingsdraad maar weer op te pakken. 
Vandaag is het dan de première.

Bij de aankomst op de Kempencampus lijkt het al mis te gaan. De parkeerplaats lijkt barstens vol te staan. Ik weet, dat als ik de auto ergens anders moet parkeren dan hier op de parkeerplaats, dat dat dan bij mij thuis voor de voordeur zal zijn. Maar ik heb me vergist. Alleen helemaal vooraan is het erg druk. Ter plaatse van de de sporthallen is ruimte in overvloed.
Ondanks dat ik niet bepaald vroeg ben lijkt het helemaal niet zo druk te worden. Het schijnt dat iedereen pas de laatste minuut komt binnenwandelen want bij het avondgebed is de kantine opeens stampvol.

2 Rondjes inlopen is even wennen en dan heb ik het nog niet eens over het tempo. Gelukkig raak ik in gesprek met Ellis over de 7-Heuvelenloop a.s. zondag zodat ik niet merk dat het zo rap gaat.
Ik meld me aan bij de 6km. Trainers/begeleiders voor vandaag zijn Anita en Marjolijn. Anita doet de warming-up en daarna volgt de verdeling: 9,5-10km groep met Marjolijn, 9-9,5 met Anita en de overigen gaan o.l.v. Rik en Trees mee.

En zo lopen we richting Sondervick die we helemaal aflopen tot aan de rotonde met de Heerbaan. Dan rechtsaf tot de rotonde met de Sterrenlaan. Weer helemaal door tot aan de drie-sprong bij de Abdijtuinen en hier rechtsaf en meteen daarna weer rechtsaf de Europalaan in. Die lopen we helemaal door tot aan de verkeerslichten met Sondervick, steken over en volgen het fietspad tot aan de atletiekbaan. Dat blijkt dan 6,6km. te zijn.
Richting rotonde Heerbaan en rotonde Sterrenlaan maar ook de eerste rotonde bij winkelcentrum Mira, doe ik mee met de versnellingen. Daarna pik ik achterblijver Bea op. Ze heeft moeite om de groep bij te benen en met mij erbij kan ze toch gewoon haar eigen tempo lopen en hoeft ze niet te proberen om de groep bij te houden. Ook Gerard moet afhaken. Na de halve van Eindhoven is het herstel nog niet helemaal terug. En zo breng ik Bea rustig aan tot aan het laatste rechte stuk fietspad naar de atletiekbaan. Die laatste 300m zijn nu wel vertrouwd omdat er inmiddels meer GVAC-ers van andere groepen hier al lopen. Ik keer intussen om, om te zien hoe het Gerard vergaat. Hij is inmiddels opgepikt door de achterop komende groep van de 6km. Eenmaal erbij zet ik toch maar weer aan richting mijn eigen groep. Mijn eindtijd is uiteindelijk 45:52 op, naar later zal blijken, 6,6km maar dan zonder tussendoor om te keren.

Conclusie voor vandaag: Ondanks dat het weer even wennen was heb ik lekker gelopen. Tempo was lekker, de versnellinkjes waren lekker en ook de kilometers vol maken met een veel lager tempo kon ook helemaal geen kwaad. Gelukkig maar. Des te beter voor de volgende week. Overigens ook weer voor de 6km.

Rik heeft laten weten dat hij zich heeft ingeschreven voor Ell en dan wel voor de 12,5km. Ik twijfel of ik dat al wel aan kan. "Dat kan je hendig, anders moet je maar bij mij blijven..." is het dwingende advies van Rik, om me toch maar voor de 12,5km. in te schrijven. Ik slaap er nog wel een nachtje over.



Geen opmerkingen: