vrijdag 14 november 2014

Lizzie's verjaardagsfeestje: Bowlen op de Kempervennen.

Lizzie viert haar verjaardagsfeestje dit jaar met een uurtje bowlen op vakantiepark "De Kempervennen". Opa Jimi, cést moi, mag mee taxiën richting Westerhoven.
Maar eerst is er de ontvangst van de gasten op het normale thuis-adres. En als het 5 uur is geworden, staat de tafel al gedekt waar Lizzie en haar 10 gasten van een diner kunnen smullen. Friet met kroket, bitterballen, frikandel.... Ook opa Jimi mag mee smullen.


Het is om 6 uur de hoogste tijd om richting Westerhoven te vertrekken.
Eenmaal op de parkeerplaats is het nog een kwartier in de stromende regen lopen naar de bowlingbaan.
Tja, en dan is er natuurlijk het uurtje bowlen. Met 10 meiden en één jongen. Zeg maar 1 haan en 10 kippen. Mijn God, wat een gekakel. Oké, ze hebben gebowld, en aan de monitors voor de scores gezeten en niet alleen die van "onze" banen, en heen en weer gerend en op de banken gestoeid en geschreeuwd en........ Eigenlijk is dat ene uur al te lang voor hen. Ook voor de ons, overigens.


Het kwartier terug lopen naar de auto gaat minder nat dan de heenweg.
Maar het wegrijden van de parkeerplaats gaat niet zonder slag of stoot. In het donkerte van de avond volg ik Jochem. Wat ik niet kan zien is, dat grote donkere stenen de hoeken van de paden markeren. En ook nog eens zijn de stenen schuin omhoog lopend. Gevolg, terwijl ik de parkeerplaats afrij, rij ik zo'n "schuine" steen op en eenmaal eroverheen sta ik met de Scénic vast op de steen. Niet vooruit meer, niet achteruit  meer. Ziet niets ander op dan de kinderen te laten uitstappen. Daarmee komt de Scénic een centimetertje hoger op zijn wielen, net genoeg om toch weer langszij van de steen te kunnen manoeuvreren. 


Nog een keer langs de donkere binnenwegen maar dan nu richting Meerhoven. Wat is dat een ramp. Het is aarde donker, het regent, de koplampen van de tegenliggers verblinden voortdurend en de onduidelijkheid van de wegen sinds de middenlijnen op de wegen hebben plaatsgemaakt voor wat wazige zijlijnen en dat allemaal met mijn nachtblindheid. Maar met gepaste voorzichtigheid komen we allemaal veilig en zelfs 2 minuten voor tijd weer aan in Meerhoven.
Het feestje zit er weer op. Ook voor ons. En Lizzie heeft een leuk feestje gehad. Draait alles om.



Geen opmerkingen: