zondag 23 november 2014

Trimloop - Halve Marathon van Ell, 12,5km.


Voor de trimloop van vandaag heb ik pas heel laat besloten om in te schrijven voor de 12,5km. Dacht ik 2 weken geleden nog dat het nog veel te vroeg is om 10+ km. te gaan doen, na de zware Witvencross van vorige week heb ik er veel vertrouwen in gekregen en dus ging de inschrijving voor de 12,5km er alsnog uit.
Rik is er ook bij. Ik kan samen met hem lopen maar mijn voorkeur gaat toch naar loopmaatje Dorie. Goed bedoeld, dat wel, maar mijn gevoel zegt, dat ik aardig richting de 1u15 moet kunnen komen.

In Ell aangekomen is het prachtig zonnig weer. De temperatuur is niet echt laag en er staat zelfs niet zo veel wind als anders. Voor we naar de start gaan nog even een tweet de wereld in sturen.

In het startvak vinden we alsnog de Buurtjes. Voor hen ook vaste prik om hier te komen lopen.Verder eigenlijk geen bekenden gezien. Ook dochter Sanne gaat net als papa Rudolf hier voor de 12,5. Mama Mirjam de halve marathon.

Na het onhoorbaar startschot gaan we maar moeizaam weg. De smalle weg is daar de oorzaak van.
Het geeft niet omdat ik toch een slow-starter ben. Ik sluit me achter Dorie aan wat me standaard al wat moeite kost, als slow-starter. Of de 1e kilometer nou wel of niet goed staat, we zitten met 6:03 in ieder geval ongeveer op schema. Hoewel, er is van tevoren geen schema opgesteld. Dorie gaat voor een rustige training. Maar tot aan de 5e kilometer blijven we toch elke keer kilometertijden van onder de 6minuten draaien. Eigenlijk toch wat te snel lijkt me. Ik heb er echter geen moeite mee.
We pikken onderweg een dame op die ons op de 1e kilometer al voorbij was gegaan. Blijkbaar toch wat te snel gestart, geeft ze nog aan. En of we last van haar hebben als ze achter ons aan hangt. Natuurlijk niet.
We zitten inmiddels met de kilometertijden net boven de 6 minuten.
Ik besluit vanaf de 10km een tandje bij te zetten en de laatste 2,5km. op eigen tempo te doen. Die 10e kilometer blijkt dan ook nog eens de langzaamste, in 6:12


Op ongeveer 11km word ik door de snelste op de Halve Marathon "gedubbeld". Harm Sengers. Er volgt er nog 1 voordat ik zelf onder het finishdoek doorloop. Ik klok 1u14:22 eigen netto tijdwaarneming terwijl de bruto wedstrijdtijd uitkomt op 1u14:37. Een behoorlijk verschil. En daarmee ben ik tevens de laatste in de ranglijst van heren trimmers.
Dorie klok ik zelf af op 1u14:26 en ook bij haar is de brutotijd met 1u15:41, 15 seconden langzamer.
Rik is per auto naar de finish gebracht vanwege blessureleed op 10km. Dat ziet er even niet goed uit.
Johan werkt zijn halve marathon intussen af in 1u33:38


Lekker gelopen en niet moe. Wel na afloop stijve quadriceps en dus toch maar eventjes uitlopen.
Ik mag niet klagen over vandaag.

Bij de prijsuitreiking zien we toch nog enkele GVAC-ers zoals J├╝rgen, Perry, Piet en Rini. Laatst genoemde valt zelfs nog in de prijzen met een 2e plaats in de categorie Masters65 maar helaas is hij al vertrokken en of ze dan de (geld)prijs alsnog uitkeren is niet zeker, jammer genoeg.






Geen opmerkingen: