zondag 30 november 2014

Trimloop: No-Limits Najaarscross Bladel - 10,4km.

Als onderdeel van de Crosscompetitie staat vandaag de 2e cross op het programma. Dit keer in Bladel bij de Tipmast. Dit jaar  met een nieuw parkoers.
Gisteren zitten puzzelen hoe dat eigenlijk in elkaar zit met die rondes en afstanden.
Als 5 rondes 10.400m is en 4 rondes 8.450m, dan is elke ronde 1.950m. Alleen blijft er dan nog 650m. over. Dat zal dan wel een eerste aanloopronde zijn, vermoed ik.
Het liefst zou ik er gemiddeld 10km/u over willen doen, overeenkomend met een tijd van 1u02 maar laat ik mezelf gewoon een minuutje meer geven: 1u03

Als ik al voor 9 uur bij Dorie in Duizel ben gearriveerd zijn we niet veel later al in Bladel waar het duidelijk wordt hoe het parkoers nu in elkaar zit. Ik had wel gelijk dat elke ronde 1950m is, maar de 650m "extra' blijkt een aanloop en uitloopstuk te zijn vanaf de start naar "het parkoers" en terug naar de finish. Elk dus 325m. lang.
Intussen hebben enkelen het nieuwe parkoers al verkend. Het zou een erg gemakkelijk parkoers zijn, vlak en slechts op één plek een klein stukje modder. Ik daarom ook niet weg op spikes. Ook gaat er 1 T-shirt met lange mouwen uit. Gezien de voorspellingen die een temperatuur van 0ºC aan gaven rond 10uur heb ik me in "laagjes" gehuld. 2 T-shirts met lange mouwen en daar over het GVAC-shirt. Maar dat worden nu dus gewoon slechts 2 T-shirts. De handschoen gaan dit keer wel aan.

Na het startschot gaat het veld er als een haas vandoor. In no-time loop ik bijna achteraan. Dorie loopt al vooruit. Ik ben een slow starter en mijn missie vandaag is, de 10,4km volbrengen en dus doe ik mijn eigen ding. Het parkoers stelt inderdaad niet veel voor. Heel vlak, geen enkel bultje. Alleen een modderplekje rondom een grasveld om even later al door te komen voor de volgende ronde. Dorie heeft na de eerste ronde pakweg 20 meter voorsprong op mij. "Of ik dat gat even wil dichten...", laat Johan vanaf de zijlijn me weten. Halverwege de 2e ronde gaat dat dan ook inderdaad gebeuren als ik Dorie passeer. En zo verschalk ik nog een aantal lopers.
Met ingang van de 4e ronde komt onvervalste vermoeidheid opzetten. Nog steeds heb ik die 5 rondes in het vizier staan en daarom gaat het nu een tandje terug. Dat is genoeg om in de laatste ronde het tandje weer terug te zetten. Het parkoers is inmiddels nagenoeg verlaten en de enige dame voor me gaat zelfs keurig opzij als ze mij aan hoort komen. En dan is die laatste 325 vanaf het parkoers naar de finish nog best een eind. Ik klok 1u03:21 (netto). Jammer, 21 seconden te lang. Officieel zelfs 28 seconden.
Ik zal niet ontkennen dat ik behoorlijk moe ben. Ik voel de donderdagavond en zaterdagtraining ook nog in mijn benen. Dat zal maandag en dinsdag nog wel wat worden, ben ik bang voor.


We kijken alleen nog naar de afloop van de wedstrijd van de dames en heren en dan verlaten we het strijdtoneel. Later vandaag zal ik op de uitslagen zien dat er ook vandaag weer veel GVAC-ers op het podium terecht gekomen zijn.

Terug in Duizel duiken we nog even de saunakast in en na 2 koppen erwtensoep is het voor mij weer tijd om richting Veldhoven te rijden. Een mooi einde van deze sportdag.


Geen opmerkingen: