zaterdag 6 december 2014

De Vrijbuiters - training


Het is druk vandaag. Maar liefst 14 Vrijbuiters aanwezig. En ook nog eens eerlijk verdeeld.
De helft doet mee aan de training, de ander helft gaat aan de wandel.

Ook nu geef ik weer de training en uiteraard beginnend met de warming-up. Alles bij elkaar doen we daar een kwartiertje over. Ik check regelmatig mijn horloge. Ik probeer in de training van alles een beetje in te stoppen. Een kwartiertje warming-up, 10 minuten intensief, 10 minuten kracht, 10 minuten duur en weer een kwartier om af te bouwen.

Voor Moniek is mij als trainer nog nieuw en tijdens de warming-up is ze nog overfanatiek. Zeg maar erg opgewonden, overenergiek. Pas na het stuk heen-en-weer-rennen, eerst 5x en dan nog maar eens 3x omdat een tweede keer 5 maal misschien wat te vermoeiend is, komt ze weer terug op aarde. En zo gezegd zo gedaan volgend er nog wat kracht en duur oefeningen en dan is het langzaam terug naar de koffie. Dat langzaam wordt nogal letterlijk genomen. He gaat inderdaad te langzaam. Dat wil zeggen, dat we daardoor wat laat bij de afsluiting van de training komen. De dames hebben het te druk met recepten uitwisselen en ook Jo is nog druk in gesprek. Zo doe ik alleen samen met Dorie de afsluitende oefeningen, even later ook bij gestaan door Herman.
Al met al weer een vruchtbare training want we voelen, ik tenminste wel, dat we vandaag weer "iets" gedaan hebben. Daarbij was het vandaag helemaal niet koud, heb ik mijn handschoenen zelfs niet aan gehad en scheen het zonnetje gedurende de hele training. Wat wil je dan nog meer?




Geen opmerkingen: