donderdag 4 december 2014

GVAC baantraining - 6 Minutentest.

Het is weer zo ver. Tijd voor opnieuw een 6 minutentest.
De vorige keer stopte de tijd na op 1.225 meter. Dat was op 25 september, precies 10 weken geleden. Toen was ik net weer terug van de zoveelste blessure, in dit geval een infectie aan mijn benen die overigens nog steeds niet is genezen. In de tussentijd heb ik wel getraind en dat moet er vandaag dan ook uit komen.

Alleen is het nogal erg koud voor mij. Ik heb een nogal lange warming-up nodig om goed te presteren. Maar onze warming-up bestaat maar uit 3 rondes. # en een half eigenlijk want we zijn ook een keer terug gelopen maar is dan ook wel inclusief wat oefeningen.
Helaas ben ik dan nog niet op bedrijfstemperatuur en het is al tijd voor de 6 minutentest.

Ik denk, laat ik maar als een gek weggaan en kijken waar het schip strandt.
En de eerste ronde, voorop lopend gaat ook goed in 1:39,4. Halverwege de 2e ronde klom ik al in mijn eigen tempo. De ademhaling gaat al wat moeizamer, tussentijd op de 2e rond 1:554 , 16 seconden langzamer dan de 1e ronde. Mijn ademhalingsconditie, oftewel mijn uithoudingsvermogen begint het aardig te begeven. Ik ben nog lang niet op ronde 3 als de fluit voor de laatste minuut klinkt. Dat  wordt harde werken om nog op de 1.300 meter uit te komen, reken ik vlug uit. Intussen is Bas me tot op de hielen genaderd maar met die laatste fluit gooi de laatste kolen op het vuur. Helaas. Nog voor de 1.300 meter klinkt het langgerekte fluitsignaal als teken dat de 6 minutentest ten einde is. Ik tel nog 3 passen tot aan het 1.300 meter-punt,oftewel, ik heb op 3 meter na de 1.300 meter gehaald, m.a.w. 1.297 meter. Dat is dan ook de afstand die ik aan Marjolijn door geef. Bas zat me echt op de hielen en zal, denk ik op 1.295 zijn uitgekomen.

Oké, ik ben dan niet echt moe en ook nel weer op adem. Feit blijft dat het mij toch is tegen gevallen dat ik niet aan de 1.300 meter ben gekomen. Qua snelheid zit het wel goed, maar die ademhaling.... Ik kom duidelijk nog uithoudingsvermogen te kort. Te kort op dat tempo. Dan zal ik mijn trainingen toch wat moeten aanpassen, denk ik.

We sluiten af met maximaal 6x400 meter in eigen tempo. Omdat we in baan 6 loepen (de andere groepen doen in de banen 1 & 2 intussen de Coopertest) lopen we dan wel wat meer dan die 400 meter.Voor de variatie lopen we de 2 middelste runs wat harder.

Resultaten:

 
Baantraining na afloop 6-Minutentest



Geen opmerkingen: