woensdag 3 december 2014

APK

Het is weer bijna tijd voor de jaarlijkse APK van de Scénic. En elk jaar komt daar iets extra's bij aan reparaties. Hij is dan ook wel de 15½ jaar al gepasseerd. Nu lijkt het er sterk op dat beide achter schokdempers de geest hebben gegeven.
Hoe ik dat denk te weten?
Omdat er op de plek waar ik de Scénic parkeer duidelijke olieplekken te zien zijn op het wegdek en wel op de plek van de achterwielen. Maar zo heb ik het niet ontdekt, hoor. Nee, dat gebeurde al onder het rijden. Waren het eerst de drempels waar de auto met een behoorlijke harde bonk op reageerde, nu is elke put in het wegdek een bijna griezelige ervaring om over heen te rijden.
Maar de weg naar de garage hebben we overleefd. Morgen aan het einde van de dag weet ik hoeveel ribben uit mijn lijf het zal kosten.

Om de gemiste training van gisteren bij GVAC te compenseren wandel ik vanaf de garage naar huis. Wat zal het zijn, een kilometer of 5?
Ik wandel niet op mijn snelst maar gewoon een beetje vlotjes.
Het is aardig koud en mijn jas is wel herfstproof maar niet winterproof. Het is dat het wandelen me een beetje warm houdt, alleen die koude wind blijft geniepig.
Natuurlijk klok ik en dan blijkt dat ik er 48:04 over gedaan heb. Het zal dan wel geen 5km zijn. Morgen toch eens met de Scénic na meten.

En omdat ik vanmorgen in de winterse kou ook nog eens op de fiets naar mijn werk ben gegaan heb ik de gemiste sportiviteit van gisteren ruimschoots ingehaald.
Morgen wacht de baantraining. Dat wordt de 6-minutentest, zo is ons in een mail al meegedeeld.
Kan ik morgen mooi kijken waar ik nu sta. (Die zin moet je eigenlijk een paar keer lezen....)


Geen opmerkingen: