zondag 21 december 2014

Trimloop - Drie-dorpencross Sint Oedenrode 9km

Vorig jaar waren we hier wel heel vroeg en wachtten we de start af bij een kopje thee in de naastgelegen manege. Dit jaar zijn er geen extra passagiers en zijn we iets later. Niet veel later, maar wel genoeg om te merken dat er al minder parkeerplaatsen dicht bij de start zijn.

Het is best frisjes maar lang niet zo koud als vorig jaar. Daarentegen heeft het de laatste dagen nogal wat geregend. Hopelijk valt dat op het parkoers wat mee.
Ik heb mijn blog van vorig jaar uitgeprint en daar valt uit te lezen dat het op 100m na de start nogal dringen geblazen is en zelfs hele stukken gewandeld moeten worden. Dorie en ik verkennen dit stuk van het parkoers alvast. Het valt meteen op dat het veel natter is dan vorig jaar. Modderstukken en plassen water komen we tegen, iets wat er vorig jaar helemaal niet was. Meer dan de eerste lus lopen we niet in.

De recreanten starten hier tegelijk met de Heren en dan nog is de groep niet bijster groot. Toch is het GVAC-geel/groen opvallend aanwezig. Zonder Femke, want die had een aardige snottebellekriebelhoest te pakken de afgelopen dagen.
Met onze ervaring van vorig jaar starten we gewoon rustig achteraan. Er valt meteen een gat, "maar dat maakt niet uit", laten we onze mede achterblijvers weten, "want we moeten straks toch wandelen...". Nou,daar hebben we ons dan dsnig in vergist. Er komt dit keer geen gewandel aan te pas. Zal er wel aan liggen dat het niet zo druk bezet is, vandaag.
Vanwege het smalle parkoers lopen we hier ook allemaal achter elkaar aan. Ik dus achter Dorie aan. Wel in mijn eigen tempo en dat betekent ook weer dat ik langzaamaan wat achterop raak. Niet veel, maar toch.


Na de doorkomst van de de eerste ronde moet Dorie even stoppen om haar schoenen wat te corrigeren. Ik loop alvast door. Onderweg weet ik nog 2, 3 andere lopers te verschalken en zie ik dat ik langzaam op Inge Jansen neerdaal. Dat is ook niet gebruikelijk want die loopt veel sneller dan ik dus zal die ook wel wat onder de leden hebben, want het is erg onwaarschijnlijk dat ik zo hard loop. Af en toe kijk ik om om te zien waar Dorie blijft en het lijkt telkens dat ze verder achterop raakt.
Na 2 rondes hou ik het voor gezien, met '36:31op mijn klokje. Dorie gaat daar uiteindelijk 1:09 (37:40) over heen. Blijkt dat ze in die 2e ronde nog eens 2x gestopt is om wat aan haar schoenen te frutselen.
Gelukkig ben ik niet zo kapot als in 2013 en ook weer snel herstel.

Na omkleden blijven we nog even de wedstrijd van de Dames en de Master Heren kijken en wat fotograferen. We zien Johan helemaal achterin het veld starten en in de 2e ronde een enorme opmars maken en zelfs Joop voorbij gaan. Na, bij de gegrilde-kippen-kraam, nog een erwtensoep op het startnummer te hebben verorbert is tijd om huiswaarts te gaan.
Bij de auto weet Dorie me nog op tijd te attenderen op mijn sporttas, die ik niet bij me heb. Die ligt nog bij de omkleedtent bij de start. En dus in galop terug naar de start en eenmaal weer terug bij de auto en weer helemaal warm gelopen kunnen we vertrekken.




Geen opmerkingen: