zaterdag 20 december 2014

Vrijbuiters training. Door mij, want ik ben er weer.

Tja, was ik vorige week, niet geheel onverwacht, rijp voor het ziekbed, vandaag geef ik toch weer acte de précense.
Het heeft de afgelopen dagen weer flink geregend en ik verwacht dan ook veel blub en water. Ik kan mooi met Herman overleggen over de route die we gaan doen omdat hij van te voren altijd even het bos alvast inspecteert.

We dribbelen zoals gewoonlijk naar de eerste opwarm-plek waar we onze dribbel, kniehef, hielaanslag en armzwaai bewegingen op de plaats doen. Herman heeft al te kennen gegeven dat hij toch weer last heeft van zijn hamstrings en dat hij daarom maar niet met de "sprintoefeningen" zal meedoen. Nou, ik ga het vandaag rustiger aan doen want iedereen heeft het in deze tijd drukker dan normaal maar die oefeningen zal ik toch niet overslaan. Nee Herman, truc mislukt. Maar hij mag het natuurlijk ook rustiger aan doen.
En zo belanden we na de 2e warming-up plek op de plek waar we even "heen-en-weer" gaan. 
Het "hardloopstukje" maak ik dit keer echt kort en ik laat ze de eerste keer maar 5x heen en weer gaan en de 2e keer slechts 3x. Toch genoeg om eventjes buiten adem te raken. Ik heb zelf wat moeite met de oefeningen omdat Dorie nogal recalcitrant doet en mij telkens de weg blokkeert. Betekent dat ik het hardloopstuk volgende keer maar weer wat langer moet maken. En misschien zelf niet meedoen en alleen maar "training geven". Dat zou wat zijn...


We lopen en dribbelen naar de openbare weg met onderweg nog een stop voor een paar natuurfoto's. Vanwege de harde wind slaan we daar linksaf richting het zandpad. Nou ja, zandpad. Zoals al gedacht is dit pad omgetoverd tot een heus modderpad. Maar daar laten we ons niet door tegenhouden, tenminste, niet wandelend. en dat doen we vandaag voornamelijk ook: wandelen. Geen duurloopstukje vandaag, gewoon veel rust.

 

We hebben vandaag ook van Jo gehoord dat hij zijn huis in Duizel gaat, of beter gezegd, moet gaan, verruilen voor een appartement in Veldhoven. In de Merefelt. Een hele verandering. En daar wordt, met alle goede bedoelingen, natuurlijk, veel over gepraat en dat is ook te merken aan de aandacht bij de oefeningen. Gelukkig is dit een Vrijbuitertraining waar het sociale deel toch nog steeds boven het sportieve deel staat.

Al wandelend en rekkend en strekkend lopen we terug naar onze "kantine". Onderweg schiet ik nog vlug wat plaatjes van een boom bedekt met zwammen. Dan is het nog even afsluiten met de laatste rek- en strekoefeningen en weer tijd voor de koffie. 
Nee, Herman en Germaine hebben vandaag niet eens gezweet. Wacht maar, volgende keer meer....

In de "kantine" laat André weer van zich horen m.b.t. het contributiegeld. We hebben het weer goed gedaan en of degene die via de bank betalen dat wel op tijd willen doen. Hij herinnert ons er nog aan dat hij toch die deurwaarder van begin dit jaar was. Inderdaad, ik was het al weer vergeten, zoals ik dat in mijn blog van destijds had beschreven. Toch leuk dat je dat dan weer terug kunt vinden.
Het was weer lachten geblazen vandaag.
Voor de training waren er vandaag Germaine, Monique, Dorie, Herman, Jo en ik.
Bij de wandelaars, Rien en Riet, Jan, Co en André.

Het weer:
Erg vochtig met op ¾ van de training even een buitje. Veel wind met een temperatuur van ongeveer 8ºC

Monique vond dat de trainer ook wel eens op de foto mag Nou goed, bij deze dan...





Geen opmerkingen: