zaterdag 17 januari 2015

De Vrijbuiters training in mooi winterweer

Dat heb ik weer...
Ik zeg niet dat ik niet te laat was, maar ik zou het normaal gesproken gemakkelijk halen om op tijd te zijn voor de training. Maar dan kom ik buiten en dan blijkt de Scénic helemaal te zijn dicht gevroren. Nee, niet zomaar dat doodgewone rijp die je er afschraapt, nee, een dikke vette ijslaag waar ze bi het zien ervan in Friesland al meteen zenuwachtig worden. Veilig als ik ben kras ik alle 8 ramen schoon alvorens te vertrekken. Helaas kost dat zeker 10 minuten en nu loop ik meteen 5 minuten achter op mijn onderweg-naar-de Vrijbuiters-schema. En nu proberen het niet te haastig te doen. Je weet maar nooit: ijs op de auto, dan zal dat op de weg ook wel kunnen zijn.

Natuurlijk kom er nu op de  Kempenbaan in een langzaam rijdende file terecht. Geen idee waarom het nu zo langzaam gaat. 20-30km/u en je mag toch echt wel 70 volgens het snelheidsbord langs de weg. Ver voor me rijdt een grote vrachtwagen. Daar zal het toch niet aan liggen? Jawel hoor, want bij de laatste rotonde voor het viaduct neemt deze vrachtwagen de rotonde helemaal 4-kwart-rond. Die was dus de weg kwijt.
Maar het schiet nog niet op. Voorbij einde-bebouwde-kom-verkeersbord komen we nog niet boven de 40km/u uit. Reden: een grijsaard in een bijpassende grote Rover blijkt naar Koningshof te willen en remt bovenop het viaduct al af. Ja, je zou denken dat hij bang is de ingang voorbij te rijden.
Verlost van deze oude-van-dagen blijft er alleen nog een Twingo met vrouwelijke bestuurder voor me over. Helaas gaan we nu nog niet sneller dan 55 km/u terwijl het hier toch echt nog steeds 80 km/u mag en dat bij een weg zo droog en schoon als maar zijn kan.
Gevolg van dat alles is dat ik de Vrijbuiters al zie vertrekken op het moment dat ik het bos in rij. Eerst natuurlijk de Scénic parkeren maar daarna toch ook nog een paar kiekjes schieten van de mooie zonnestralen tussen de bomen door.

En dan begint de inhaalrace.
Gelukkig heeft Herman mijn training alvast overgenomen en eenmaal bij de groep gearriveerd is de beurt weer aan mij. Vandaag zijn Jo en Dorie er ook weer bij en ook weer voor het eerst sinds maanden ook Riet weer. Samen met Germaine, Herman en ik hebben we vandaag een trainingsgroepje van 6. De wandelaars zijn eveneens 6 man sterk.
Op het intensieve deel van de training doen we vandaag aan "schaatsen", oftewel lopen in de schaatshouding. Helaas kost dat Herman toch weer last van zijn hamstrings.
En ook vandaag maken we even tijd voor een foto bij de grote plas, waar ook nog even een jeep door heen rijdt terwijl we ons opmaken voor de foto. Helaas is de zon wat te fel voor een mooie foto, maar niet geschoten is altijd mis.

Volgende week ben ik afwezig. Ga ik fotograferen voor GVAC indoor wedstrijden.

Het weer van vandaag: Mooi zonnig, windstil,een temperatuur die net boven het vriespunt ligt maar vanwege het windstille weer in combinatie met de felle zon voelt het erg aangenaam.



Geen opmerkingen: