zaterdag 31 januari 2015

De Vrijbuiters - training

Het was weer lopeloos deze afgelopen week. Vandaag kan ik het nog enigszins goedmaken door bij de Vrijbuiters te gaan trainen. Al bijna traditioneel ben ik eigenlijk maar net op tijd vertrokken en zoals gebruikelijk krijg je dan ook alle tegenspoed over je heen. In dit geval pas op de Kempenbaan en dat in de vorm van een paardentrailer. Gezien het tempo en de rijstijl zullen er dan ook wel paarden in die trailer staan. Het optrekken gaat tergend langzaam en honderden meters voor het linksaf slaan staat de trailercombinatie al op uitrijden, nog niet eens op afremmen op de motor, laat staan met het rempedaal. Maar toch arriveer ik nog net op tijd bij de startplek van de Vrijbuiters, tenminste volgens mijn horloge dan. Eigenlijk nog samen met Monique die net voor mij op haar fiets het bospad op rijdt.

We zijn maar met zijn vijven vandaag: Germaine, Riet, Carla en Monique vormen het damesoffensief. De enige heer in het gezelschap is meteen de trainer: moi.
De wandelaars zijn echter met Rien, Ko, André, Herman, Jan, Jos, Annie en Dorris ruim in de meerderheid.
In het kader van de Hivernal 10km trail in Landgraaf van morgen, ga ik het wat rustig aan doen. De dames mogen daar van mee profiteren want zowel Germaine als ook  Monique hebben last van wat blessures en Riet is net pas op de terugweg van een blessure.


En zo doen we wat rustige dribbelingen en wandelpauzes en tussendoor wat oefeningen om de stijve spieren en gewrichten wat te plagen. Natuurlijk ook een 2x 4-heen-en-weertjes op een van de bospaden, en redelijk veel dribbelstukken. Na de laatste rekoefeningen is het weer tijd voor koffie en nu ook weer wat koekjes, weet niet van wie, maar wel met stukjes chocola.
"...of de groepsfoto nog niet klaar is...", informeert Jan nog, maar helaas ben ik op, de eerste plaats, nog niet tevreden over het resultaat en op de tweede plaats heb ik er de afgelopen week geen tijd gehad om het af te werken. Laten we het er maar op houden dat ik dat komende week doe.

Het weer: Erg mooi, droog en zacht, met een stralende zon en windstil bij een temperatuur van 6ºC.
De gevoelstemperatuur ligt vooral op de open plekken en in de volle zon zeker een aantal graden hoger.


Kijk eens naar dat stralende zonneweer! De dames nemen het er van. Ook Riet, die zich weliswaar keurig voor de camera weet te verbergen maar helaas haar schaduw niet....



Geen opmerkingen: