maandag 12 januari 2015

Fitness

Na de wandeltrail van gisteren volgt vandaag de uitloopsessie op de loopband. 
Ik ga voor een gewoon half uurtje op 9 per uur met daarna een tempodalende uitloop tot wandeltempo. Dat is de bedoeling. De eerste 3-5 minuten stribbelen mijn stijve knieën verschrikkelijk tegen. Dan is 9 per uur nog te snel! Gelukkig is dat na 5 minuten voorbij. Sterker nog, na een kwartiertje zou het tempo omhoog mogen, ware het niet dat ik aan het uitlopen ben van gisteren. Alleen doet de band een beetje vreemd. De loopband naast me is wegens een defect buiten bedrijf. Ik weet niet wat er defect is, maar de band waar ik op loop doet ook niet helemaal wat het zou moeten doen. Af en toe lijkt hij heel even stil te staan. Of misschien in tempo te zakken. In ieder geval voelt het voor mij tijdens het lopen alsof de band opeens even "achteruit" draait. Het brengt me in ieder geval toch elke keer even uit balans.
Ik zit op 20 minuten als ik er toch maar een halve kilometer per uur boven op doe, als tegen de 24 minuten de band weer hikt en nu is het genoeg. Ik bouw snel mijn tempo af en hou me voor alle zekerheid maar aan de beugels aan de zijkant vast. Alles bij elkaar wordt het dit keer maar 30 minuten inclusief uitlopen.

Nog een half uurtje op de fiets en ik heb weer genoeg gezweet voor vandaag.
Alleen vergeten door te geven dat die loopband niet helemaal oké is.



Geen opmerkingen: