zondag 25 januari 2015

Trimloop - GVAC trimlopen, ca. 10km

Ik heb het koud en ik ben laat dus wordt het sowieso geen warming-up, gelukkig.... ;-)
Door de vorst van afgelopen nacht is de atletiekbaan aan de achterkant één ijsbaan en dus starten we vandaag weer op het naastliggende fietspad. Dat betekent wel dat de afstanden niet meer kloppen. Dat wordt dan weer achteraf gaan terugrekenen.

Dorie gaat voor een grote en een kleine ronde, normaal is dat 6,35 + 3,9 = 10,25km. Daar gaan dan 2 rondjes op de baan van af à 400m en ook 2x het aan- en uitloopstuk tussen fietspad en atletiekbaan. De afstand voor de grote en kleine ronde wordt daarmee pakweg 9,4km. 2x de grote ronde komen dan uit op 11,85km. Het blijft een boel rekenwerk zonder er zeker van te zijn wat nu de juiste afstand is. Laat ik het daarom maar op "ongeveer" houden.
In ieder geval gaan we wel weer rustig van start wat al meteen niet helemaal overeenkomt met de tijd op het 1km-punt, nu dus het 600m. punt. Iets minder eigenlijk omdat het stuk tussen baan en fietspad ook buiten de eerste ronde valt. Ondanks de rustige start van Dorie heb ik het niet zo gemakkelijk zoals altijd. Kan liggen aan het ontbreken van een warming-up maar kan ook door de kortademigheid. "De kou...", laat Dorie weer weten. De volgende kilometers gaan beter en na 3 kilometer zit ik al in mijn ritme.
De doorkomst is dit keer een rechtsomkeer op het fietspad. Het valt me echter tegen, vandaag. De benen voelen verzuurd en ik verwijt dat nog aan de klokgebouwloop want de training van afgelopen donderdag was dit keer niet zo zwaar. Met steeds zwaarder wordende bovenbenen in combinatie met kortademigheid besluit ik samen met Dorie alleen nog maar een kleine ronde te doen. Hoewel de grote ronde best nog wel haalbaar is beschouwen we het vandaag als een trainingsloopje en dan hoef ik mezelf niet te pijnigen.

Het weer: Koud maar windstil met een temperatuur die zo rond het vriespunt ligt.


Geen opmerkingen: