zondag 4 januari 2015

Trimloop - Oliebollenloop GVAC + aansluitend de nieuwjaarsreceptie

Gisteren was al bekend dat Dorie niet mee kan doen, nog steeds vanwege die verkoudheid. Daarom zal ik die 2 rondje alleen moeten opknappen, want de kilometers van die 2 rondjes zijn toch echt wel belangrijk met de Poort naar het Heuvellandtrail van volgende week in het vooruitzicht.
Het is druk, héél erg druk bij GVAC. Dat ben ik hier toch niet gewend. Het is over en weer "...de beste wensen....". We starten niet op de baan. Dat heeft alles te maken met de atletiekbaan die deels nog bevroren is. De organisatie wil gewoon geen enkel risico nemen. Terecht, overigens. En daarom starten we op het fietspad. Daarmee is een rondje een volle baanlengte korter + het aanloopstuk naar de finish. Zeg dus maar gerust 450meter. Omdat de werkelijke afstand 6.350 meter is i.p.v. 6.300, zal de ronde van klok tot klok 5,9km bedragen.

Van de toespraak van Kees hebben we niets mee gekregen en het is dat iedereen er opeens vandoor gaat dat het ons duidelijk is dat we zijn gestart. Natuurlijk nestel ik me helemaal achterin. Ik ben verplicht om rustig te beginnen wil ik het helemaal volbrengen. Dus loop ik eerst samen met Gonnie langs de Kempen Campus waar de sporen van een vernielzuchtig Oud en Nieuw nog duidelijk zichtbaar zijn. Lang blijf ik niet want even later sluit ik aan achter Marjolijn en Chantal die iets vlugger gaan. Ik ken het tempo van Chantal dus dat zal zeker niet te hard zijn. 
Halverwege de Knegselseweg waar we weer linksaf richting bos moeten, worden we gepasseerd door Henk Santing. Ik sluit even later maar weer bij hem aan omdat ook het tempo van mijn vorige hazen wat is ingekakt. Eenmaal in bospad komt Lian ons tegemoet op zoek naar Peter Luijcks, maar die is al bij de kleine ronde ingeslagen, en zij vervolgt haar weg weer. Nu ook het tempo van Henk omlaag is gegaan loop ik maar weer door om nu met Lian op te trekken. Dit tempo is wat beter en pas op de laatste kilometer begint ze wat toe te geven. Maar ze heeft er gisteren ook al 12 opzitten met de Halve Marathon training.
Aangekomen bij de klok op 38:10 draai ik meteen weer om voor mijn 2e ronde, dit keer gewoon in mijn eigen tempo. In de verte zie ik nog wat lopers waar ik me op kan richten. Niet voor lang helaas want die slaan allemaal voor de kleine ronde linksaf. Het wordt nu een eenzame 2e rond zo lijkt het. Wel kom ik nog de groep wandelaars tegen, inclusief Dorie en die zijn al weer op de terugweg.

Ik zit nog niet op het 4 kilometerpunt als ik word gepasseerd door Peter van de Velden. Voor hem dus zijn 3e ronde al. Voor de laatste kilometers schakel ik een tandje bij. Gevoelsmatig kan dat wel. Mijn eindtijd komt niet overeen met de klok maar dat komt misschien omdat ik mijn klokje wat later ingedrukt heb (?)
En zo heb ik de 2e ronde toch aanzienlijk sneller gelopen, maar ik ben dan ook wel erg moe. Voor de cooling down wandel ik 1 rondje op de atletiekbaan en 1½ rondje in dribbeltempo met daarna nog de nodige rek- en strekoefeningen.

Na wat opgefrist te zijn meld ik me nog even bij de nieuwjaarsreceptie en dan is het voor vandaag wel weer genoeg geweest.




Geen opmerkingen: