dinsdag 17 februari 2015

Carnaval - Tour de Zilst

 
Vorig jaar ben ik niet meegegaan met de kinderen en kleinkinderen en blijkbaar vinden ze het nog steeds leuk als ik mee ga en daarom ben ik vandaag weer van de partij. Maar voor het zover is stuit ik nog wel op een probleempje.
's Morgens pik ik samen met Kathy nog vlug even een bioscoopje en als we dan om iets over twaalven voor de uitrijslagboom van de parkeerplaats sta, gaat deze niet omhoog. Ook de inrij slagboom weigert, ook met het aanbieden van mijn pasje, Lang verhaal kort, ik ruk één van de palen uit de grond die de parkeerplaats afschermen tegen illegale parkeerders zodat ik door het ontstane gat toch naar buiten kan rijden. Bijna een half uur verloren.
Eenmaal thuis is het haasten. We gaan om 1 uur al de knipkaarten halen en voor een goede "ondergrond" zal ik toch echt nog iets stevigs moeten eten. In die tussentijd is de rest toch maar alvast vertrokken. Ik volg een kwartiertje later te voet en rendez-vous is bij "Manhattan". Jochem heeft al voor de kaarten gezorgd en dus kunnen we aan de gang.

Er zijn niet meer zo veel kroegen die mee doen. Waarom niet is mij onduidelijk. Er zijn er nog maar 6 over gebleven. Tel daar ook nog Eethuis Zeels en Cafetaria Zilst bij voor wat vaster voedsel en dan heb je na totaal 8 knippen recht op een onvervalst en origineel Tour de Zilst T-shirt.
En zo werken we alles stuk voor stuk af, incl. de tractor-tram naar "De Kleine Man".
Tijd om naar huis te gaan en dat doe ik wederom te voet maar nu dan wel samen met Luuk, Damian en Lizzie. Intussen heeft Jochem vanuit de friettent weer een weeshuis friet en frikandellen meegenomen, ook zo'n beetje vaste prik op de dinsdagcaranavalsdag.
En hiermee is voor mij carnaval weer voorbij.

                         



Geen opmerkingen: