zaterdag 7 februari 2015

De Vrijbuiters training - een drukte van belang

Bij aankomst in het bos staan de meeste auto's l op de "nieuwe" parkeerplaats dichtbij de openbare weg. Als rasechte sporter parkeer ik mijn auto, in dit geval de Mercedes uiteraard zo dicht mogelijk bij de start. En daar is het druk. Het is niet alleen de Vrijbuiterwandelgroep die er staat. Zo staat Hans er ook bij incl. echtgenote en is ook de wederhelft van Heman erbij. Ik wurm de Mercedes voorbij de groep en eenmaal geparkeerd ben ik klaar voor de training.
Hoewel Riet en ik al verscheiden malen aandringen dat we gaan starten komt er vanuit de groep wandelaars incl. leden voor de training maar geen reactie waarop we besluiten het goede voorbeeld dan maar te geven en alvast te vertrekken.


De grond is hard door de vorst dus blijven we op het fietspad.
Voor de intensieve "workout" kiezen we een stuk pad wat redelijk vlak is. En hier doen we 2x 4x heen en weer over een kort parkoers incl. resp. recht en links de grond aan tikken. Daar waar Carla elke week spierpijn aan over schijnt te houden.
Het weer is lekker rustig en de zon schijnt weer opperbest. Op de asfaltweg richting Steensel kunnen we daar volop van genieten.
Ik heb mijn horloge vergeten en daarom houdt Riet voor mij de tijd bij en zo zijn we toch weer mooi op tijd terug in de kantine...
Herman heeft nog steeds last van zijn hamstringblessure en kan daarom nog niet met de training mee. Hans blijkt net terug van een longontsteking en het rommelt nog steeds in zijn keel.Beide mannen hebben hun echtgenoten maar meegenomen om met de wandelgroep mee te gaan. Daarom is het in de kantine vandaag ook superdruk. Alleen Jo en Monique ontbreken, en ook Ine natuurlijk, anders waren we vandaag helemaal compleet geweest.

Het weer: Rustig, volop zon, en nagenoeg windstil. De temperatuur ligt net onder het vriespunt.



Geen opmerkingen: