donderdag 12 februari 2015

GVAC Baantraining - piramideloop in tijd

Door het winterse weer van afgelopen tijd is het toch enkele weken geleden dat ik hier was. Maar ook Dorie en zelfs Herman zijn er. Afwezig is Jo, maar dat is vanwege omstandigheden.
Thuis ben ik voor vertrek nog overvallen door een aanval van opkomende slaap. Ik heb er maar niet aan toegegeven maar vooral de warmte rondom mijn nek en hals verraden dat het nog maar weinig scheelde. En dan ben ik toch wel weer op tijd op de training en als we na de mededelingen naar buiten gaan is goed te merken dat ik "bijna" geslapen heb. Man, wat heb ik het nu koud. En ik ben blijkbaar de enige die het koud heeft. En als na de warming up en de loopscholing de dames de jasjes uittrekken ben ik nog niet eens op bedrijfstemperatuur.

De kern voor vandaag is een piramide-loop. Niet in afstand dit keer, maar in tijd, t.w.:
1'-2'-3'-4'-5'-5'-4'-3'-2'-1' in het tempo afwisselend 85% en 90% met tussen de runs 1' wandelen.
Nu vergt dat een hele hoop rekenwerk om te weten te komen hoe hard je nu moet lopen. Dorie stelt voor 34 en resp. 32 sec per 100m. Maar hoe bepaal je dat nu tijdens het lopen. We komen nl. nooit precies op een pion uit na 1, 2, 3 enz. minuten. Het wordt dus min of meer ongeveer op gevoel lopen. Dus hard en harder...
De minuten worden aangegeven door een fluitsignaal van Marjolijn. En omdat Patrick ook fluitsignalen gebruikt maakt Marjolijn een kort fluitsignaal en Patrick een lang, maar of dat nu écht zo duidelijk is....

We werken ons programma wel af maar eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe we gaan. De fluitsignalen van Marjolijn komen niet altijd overeen met wat onze klokjes aangeven maar goed, het is allemaal genoteerd én we hebben getraind met voor gevoel hard en harder dus zal het wel goed zijn. We hebben overigens het gehele veld minimaal 1x gedubbeld en dat geeft toch wel aan dat we er een tempo in gehouden hebben.

Het weer: Droog met een klein beetje wind, temperatuur een graad of 3, maar voor mij voelde het nogal koud aan.


Geen opmerkingen: