zondag 22 maart 2015

Trimloop - GVAC trimlopen 2x grote + 1x kleine ronde (16,6km)

Het is de laatste zondag in de wintertijd en ondanks dat, volgens de kalender, de lente al een paar dagen in het land is, valt daar nog niet zo heel veel van te merken. Ook op het weerjournaal werd daar gisteren ook nog eens nadrukkelijk over geklaagd.
Voor mij betekent dat gewoon dat ik zo ongeveer in dezelfde klederdracht als gisteren, tijdens de Vrijbuitertraining, hier bij de GVAC-trimlopen van start ga. Inclusief de handschoenen...

Het doel van vandaag is, samen met Dorie, een lange duurloop te gaan doen, als één van de laatste voorbereidingen voor de 60km-estafette op Texel, 2e Paasdag. 2 Weken geleden ging het nog een beetje de mist in wat, volgens mij achteraf, lag aan het tekort aan vocht. Daar heb ik gisteren in ieder geval wel rekening mee gehouden. En voor vandaag gaat er ook nog een flesje water voor onderweg mee.

Het is de bedoeling dat ik niet vóór Dorie ga lopen maar naast haar en zo haar tempo volg. We gaan voor een trainingstempo. Op start-finish hebben we ieder een flesje water achter gelaten. Na de eerste doorkomst stoppen we om wat te drinken en ik neem daarna mijn flesje mee voor onderweg. Op de 2e doorkomst weer even een drinkpauze voor de laatste etappe. 
Door het lage trainingstempo gaat het allemaal wel lekker, ondanks de kou en de wind. Wel heb ik al vrij snel last van harde kuiten, beetje kramperigheid, maar dat wordt gelukkig niet erger. De laatste ronde gaat wel wat moeizamer als de vermoeidheid langzaam in de benen begint te zakken. Maar toch binnen 1 uur en 3 kwartier over de meet, stemt ons tevreden. Het is maar een training.

Het weer:
Somber, bewolkt en koud, waterkoud. De temperatuur is slechts 4ºC maar de gevoelstemperatuur is maar net boven het vriespunt. Zelfs met mijn handschoenen aan heb ik vooral in de laatste kleine ronde best koude handen.


Geen opmerkingen: