donderdag 19 maart 2015

Training GVAC - baantraining

Het is een vermoeide week geweest. Ook vandaag een dag bestaande uit louter overleggen, zowel in Eindhoven als in Utrecht. En na weer een dag van bijna 10 uur ben ik wel gaar als ik thuis weer van mijn fiets afstap. "Dan ga je zeker niet trainen...?", vraagt vrouwlief, maar daar heeft ze het toch helemaal mis. Nee, als er een training leuk is, dan is dat wel die van de donderdagavond, de baantraining van Marjolijn.
Intussen zit Kathy met onze 2 jongste kleinkinderen nog bij ons. "....of we zin hebben om friet te eten...? En dat vlak voor de training. Dat sla ik niet af. Laat ik het maar bescheiden houden en naast de friet er alleen maar een frikandel speciaal bij nemen. En zo heb ik na de laatste hap nog mooi een half uur de tijd om alvast wat van het eten te laten verteren.

Bij de mededelingen voor de start van de training worden de nieuwe assistent trainers gefeliciteerd met het behalen van hun assistent trainerschap. Nou ja, niet iedereen is er. Er staan er nog 2 of 3 in de file. Helaas weet ik de namen niet meer (zeker): Voor zover mijn korte termijn geheugen het nog toelaat zijn dat: Anna, Wendy, Dries, Eric, Toon en dan moeten er nog 2 zijn. Ook nog een bosje bloemen voor de docente: Marjolijn maar ook voor Theo. Jammer dat ze mij niet van te voren hadden ingelicht want dan had ik mijn camera meegenomen om deze heugelijke feiten digitaal te vereeuwigen.

Bij groep 1 worden weer 3 nieuwelingen voorgesteld. Helaas, ook nu weet ik niet meer wie...
De training gaat weer rustig van start met de warming-up rondjes gevolgd door de oefeningen en uiteraard wat loopscholing. Het gaat er weer vrolijk aan toe zeg maar gerust melig. Voor mijn gevoel vandaag nog wat meer dan de andere keren.

En dan de kern.
Met mijn vermoeidheid en volle buik zou ik graag niet al te intensief te keer willen gaan. Dat komt Dorie goed uit want die wil het ook niet al te bont maken, zo, met de geplande lange duurloop (16,5km) van aanstaande zondag in het vizier.
Het programma is 3x400 + 3x600 met tussen de runs 100m wandelen en tussen de setjes 200m. Het tempo is per set resp. 85%-90%-85% van de 6MT. Wij gaan voor rep 34-32-34sec per 100m.

Als we vertrokken zijn voor onze kern horen we op de achtergrond Marjolijn nog steeds uitleg geven. Oef, eigenlijk niet zo netjes dat we al vertrokken zijn. En we gaan meteen al veel te hard. 29 sec. op de eerste 100m en dus gaan de ankers uit. De eerste run eindigt uiteindelijk in 2:11,8 i.p.v. 2:16. Ook de "snelle" run gaat te hard en dat allemaal terwijl dat ons, ondanks het voornemen om het rustig aan te doen, geen enkele moeite kost. Betekent dat, dat onze conditie stijgende is? Ik hoop het want ook bij de 600-tjes hetzelfde laken een pak. Moeiteloos.

Na de cooling-down en de kleedkamersessie is het in de kantine nog even tussen de oude foto's snuffelen. Alleen van Johan vinden we nog 2 zwart-wit foto's en 1 grote kleuren groepsfoto waar naast Johan ook nog Els en Renier op staan. Helaas van ons niets.

Het weer:
Een beetje heiig, vochtig, windstil en een (gevoels)temperatuur van ca. 7ÂșC.
Geen handschoenen aan, dit keer, maar waarschijnlijk door de hoge vochtigheid toch koude handen gehad.




Geen opmerkingen: