donderdag 26 maart 2015

Training - GVAC baantraining

We zitten inde herstelperiode en dat betekent dat we het rustig aan gaan doen. Geen loopscholing en de kern op een laag pitje. Het vooraf toegestuurd programma laat weten dat we vandaag niet verder komen dan een warming-up en een kern die bestaat uit 12x200m op 85% 6MT met tussendoor 100m wandelen. Een hele rustige training, dus...

Nu zij wij, Dorie en ik, helemaal nog niet toe aan een herstelperiode. Voor ons moet "het"nog beginnen, de 60km estafette op Texel, 2e Paasdag. Houdt toch wel in dat we met zijn vieren ieder ongeveer 15km moeten doen. De eerste etappe is voor mij weggelegd en is ook meteen de zwaarste omdat een deel over het strand gaat. Wat mij betreft zou het nog wel een keer een wat stevigere training mogen worden. Ik stel al voor om er een 12 x200m op 100% van de 6MT te doen. Of een piramide met 400-600-800-600-440 op tempo 85%-90%-85%-90%-85% en tussendoor 100m wandelen.

Maar zo ver is het nog niet. Eerst moet ik maar eens bij de Kempen Campus zien te geraken.
Pas om kwart voor 6 sluit ik po mijn werk mijn computer af en dan is het nog met de fiets, in de stromende regen en met harde wind van voren naar huis. Dat wordt pas na kwart over 6 als ik als een verzopen kat thuis arriveer. Een snelle mini portie nasi en een snelle omkleedsessie en dan toch rustig naar GVAC rijden lukt prima, maar dan moet ik op de parkeerplaats de Scénic zowat tegen de grens met Knegsel parkeren. Zo vol staat het. Tja, dan kom ik ook te laat voor de instructies maar nog wel net op tijd om met groep 1 te starten.
Marjolijn is blijkbaar al ingelicht.Ik mag die 12x 200tjes wel doen in 100%. Beter nog, zelfs op 110%.
Nu heb ik geen enkel idee wat 100% op die 200m inhoudt, laat staan 110%. Oké, de 6MT was 1297m, dus bijna 13km/u, maar hoe lang mag ik dan over 200m doen bij 100% of zelfs 110%?
Dorie vindt dat ik met 25sec per 100m weg moet, oftewel 50 sec per run van 200m. Dat vind ik nogal. 56 Seconden zou ook al mooi zijn. Maar goed. Ik ga mijn best doen. Dit keer in mijn eentje.

En dan is weer dat probleem van de stopwatch. Hard indrukken en dan toch niet reageren. Dat betekent weer niet nauwkeurige tijden. Of te snel of te langzaam. Toch schat ik de gemiddelde tijden tussen de 50 en 52 seconden per run.
De runs gaan lekker. Dat komt natuurlijk omdat het telkens zo kort is. Ik ga ook niet echt voluit. Het is ook niet de bedoeling dat ik er spierpijn aan over ga houden. Kortom: een lekker traininkje.

Eenmaal thuis toch even uitgerekend wat die 110% zou betekenen: 50,5 sec op 200m.!




Geen opmerkingen: