zaterdag 14 maart 2015

Vrijbuiters - training

Na een week met lente-achtige taferelen voel je dat de lente weliswaar in aantocht is maar hoe dan ook, het is toch nog steeds winter. Een blik op mijn weer-app op de smartphone, in alle vroegte, maakt dat nog eens goed duidelijk. Ik twitter maar alvast dat vandaag de handschoentjes toch nog steeds aan gaan.


Maar eerst om 8 uur boodschappen doen bij de Nettorama. Fijn dat dat al zo vroeg kan. En daarna ook nog even naar de Action. Het is ook precies "wat ze zeggen": we komen de Action uit met een hele winkelwagen vol met dingen die we helemaalniet nodig hebben. Zijn ze daar mooi weer in geslaagd.

Kijk, en dan ben ik deze lens rijker geworden. (Nou ja, het is geen echte lens maar een koffiemok in de vorm van een lens. Best grappig hebbedingetje., toch ...?)

Bij de Vrijbuiters aangekomen is het nog steeds koud, vind ik, en gelukkig ben ik niet de enige die dat vind. Voor de training zijn we met zijn vijven. Dit keer naast Germaine, Riet en Carla ook Hans en ik, als trainer, natuurlijk. Herman is er wel maar die gaat aan de wandel. De blessure is al weer opgestoken..

We draven een eind door, zoals de laatste tijd gewoon is, deels met warming-up oefeningen, en na de eerste stop volgt een stuk verder het korte maar wel intensieve deel: 2x 4 maal heen en weer en de grond aan tikken op een uitgezet parkoers. Ja, ja, nu zijn we wel warm. De rest van de training wordt gevuld met de nodige loopstukken en nu en dan wat oefeningen om de spieren wat te rekken, de gewrichten wat in beweging te krijgen en te zien hoe het met het balanceren is gesteld.
Klokslag 12 uur zijn we klaar.
Volgende week weer.

Het weer: 
Best frisjes, zeg maar koud, en vooral tijdens de training op de "terugweg" staat zelfs, op het fietspad in het bos, de koude oosten-wind, kracht 3, op kop. De temperatuur is volgens de thermometer in de Scénic 3ºC maar ik denk dat de gevoelstemperatuur rond of misschien nog wel net onder het vriespunt zal liggen.



Geen opmerkingen: