woensdag 1 april 2015

In de bios: Fast & Furious 7 IMAX Pathé VIP

Een hele mond vol. En eigenlijk had er ook nog 3D bij kunnen staan maar dat was nu niet het geval. En wel samen met Kathy en Daisy want we gaan vanavond voor een VIP arrangement. Dat betekent dat je een uur van te voren al in de loungeroom binnen mag waar je als VIP wordt behandeld. Gratis drank en hapjes en snoep en chips en zo wat je ook nog eens de zaal in mag nemen.
We beginnen eerst met onze jassen te laten opbergen. Daar hebben we geen last meer van. En dan een glaasje champagne. Voor mij dan, want de dames nemen geen alcohol. En over alcohol gesproken, ik zou best wel aan het bier kunnen. Dan kan Kathy in mijn auto rijden, mij na afloop van de film thuis afzetten en dan morgen nadat ze de kinderen op school heeft gedropt,de auto weer keurig bij ons thuis terug brengen. Die afspraak staat, en dus ga ik aan de Grolsch.
We doen ons tegoed aan de paprika-roomkaasjes, gehaktballetjes, de pepertjes, olijven, kaas, alles wat maar eetbaar is en wat we enigszins lekker vinden. Tja, het is dan ook gratis.
Na 2 biertjes stijgt het al naar mijn hoofd. Ik ben echt niet meer gewend om bier te drinken.
Opvallend is dat bijna alle VIPs "gekleurd" zijn. De "blanken zijn waarschijnlijk te gierig. Best wel grappig. Zo lijkt het net alsof we in het buitenland zijn in een sjiek hotel. Eigenlijk willen we best wel Engels praten,
Als het bijna tijd is om ons op te maken voor vertrek naar de zaal wordt het nog even hamsteren. Naast de M&M's ook taco's en popcorn. Liefst heb ik niet zo'n grote bak maar aangezien er geen kleine worden gemaakt ga ik toch maar voor zo'n grote. Achteraf is dat ook maar goed ook. Ik ga natuurlijk wel voor zoet. Ik ben echter niet gewend aan die grote bakken en nog voordat ik hem heb meegenomen gaat ie al om. 20% over de tafel en vloer en dan maar vlug maken dat ik weg kom....

Kathy & Daisy
In de zaal hebben we de beste plaatsen die ja maar kunt bedenken met brede stoelen, brede leuningen met in elke leuning een gat om drinken of hapjes in te bewaren. Veel beenruimte en een riant uitzicht op het scherm ver de koppen van de voorgangers heen Nee geen last van lange mensen voor ons. Alleen een vrouwmens achter ons die wel heel achterlijk lacht, Dat blijkt zo de hele film door te gaan, gepast of ongepast. En dan gaat mijn popcorn wederom om. Gelukkig heb ik mijn buik al vol gegeten. Na afloop blijk ik helemaal niet de grootste rommelmaker te zijn. Nee, de hele zaal ligt bezaaid met popcorn. Op sommige plekken wel meer dan 2x zoveel dan wat ik gesmorst heb. En dan heb ik het niet eens over de restafval. Nee, ik hoef me niet te schamen.

En dan de film: Mooie film, typisch Fast & Furious met op het einde midden op het scherm "For Paul". Gelukkig hebben ze dat ondertiteld anders had ik niet geweten wat er stond.

Mooi iets na twaalven weer thuis.
Moraal van het verhaal: Dat VIP moeten we vaker doen.



Geen opmerkingen: